سردار پاکپور در یادواره شهدای یگان صابرین:

تروریست‌ها توان ایجاد ناامنی در داخل کشور ندارند

فرمانده نیروی زمینی سپاه اقدام اخیر تروریست‌ها که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان شد را نشان از زبونی ترویست‌ها دانست و گفت: اقدام آنان که از داخل خاک پاکستان انجام شد، نشان می‌دهد که توانایی ایجاد ناامنی در عمق کشور را ندارند.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ - 29April 2017
تروریست‌ها توان ایجاد ناامنی در داخل کشور ندارند/ «صابرین» روحیه بخش دیگر یگان‌ها در سوریه بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم گرامیداشت شهدای یگان صابرین نزسا اظهار داشت: همرزمان شهدای یگان صابرین که اکنون نیز در این نیرو فعالیت دارند، در صحنه‌های مختلف و در میدان‌های نبرد حضور دارند و به دفاع از امنیت کشور می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه امنیت در عمق کشور به واسطه رشادت شهیدان شوشتری، محمد زاده و شفیع پور به دست آمده است، گفت: در مقطعی گروهک‌های تروریستی در سیستان علیه ما کمین می‌گذاشتند اما اکنون این کوردلان از داخل خاک پاکستان و پشت مرز به مرزبانان حمله می‌کنند و آنها را به شهادت می‌رسانند.
 
سردار پاکپور در ادامه به رشادت‌های یگان ویژه صابرین اشاره کرد و عنوان داشت: یگان صابرین در سخت‌ترین شرایط عملیاتی حضور داشته و برای برقراری امنیت در کشور همواره آماده از خودگذشتگی و ایثار است. سرعت آمادگی و وارد عمل شدن این نیروها بالاست به طوری که یک بار اتفاقی در منطقه‌ای رخ داد و نیروهای صابرین در کمترین زمان ممکن خود را به آن منطقه رساندند و وارد عمل شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران جزیره ثبات در دریای متلاطم منطقه است؛ به عنوان مثال در کشور همسایه (پاکستان) تا چندین کیلومتری مرز با ایران هیچ کسی حضور ندارد و این باعث شده تا دریایی از نا امنی در آنجا وجود داشته باشد ولی وقتی از مرز با کشور همسایه به عمق کشورمان می‌آییم، امنیت را ملاحظه می‌کنیم. همه توطئه‌ها در منطقه که علیه ایران صورت می‌گیرد توسط عربستان، امارات و پدر همه آن‌ها یعنی آمریکا طراحی می‌شود و این کشورها هستند که ضد انقلاب را پشتیبانی و تسلیح می‌کنند.
 
سردار پاکپور اضافه کرد: به عنوان مثال عربستانی‌ها به گونه‌ای در کشور همسایه ورود کرده‌اند که در راه‌های منتهی به مرز با ایران افرادی را قرار داده‌اند تا به محض اینکه متوجه شوند فردی قصد ورود به ایران را دارد از او می‌پرسند آیا انگیزه‌ای داری برای اینکه عملیاتی در ایران انجام دهی؟ اگر جواب مثبت باشد در همان لحظه پول و اسلحه می‌دهند تا اگر هم شده حتی یک رگبار در ایران شلیک شود تا بلکه بدین شیوه عنوان کنند در ایران نا امنی وجود دارد.
 
وی گفت: با این وجود شاهدیم امنیت در ایران بسیار بالا است که امنیت هم توسط تمامی رزمندگان از جمله رزمندگان صابرین و قرارگاه‌های حمزه و قدس و نیز سایر قرارگاه‌ها ایجاد شده است، پس این عزیزان ایستادند تا کشور نا امن نشود.
 
سردار پاکپور خاطرنشان کرد: بعضی اتفاق‌هایی که در تهران رخ می‌دهد همه نگاه‌ها تا مدت‌ها به سمت این اتفاق است در حالی که نمی‌دانند رزمندگان ما در سردترین و گرم ترین نقاط ایران در دفاع از امنیت کشور حضور دارند و با چنین شرایطی روزه هم می‌گیرند پس به همین دلیل همگان باید قدردان شهدا و رزمندگان عزیز مرزبانی از بسیج و تکاوران نیروی زمینی سپاه و یگان صابرین و ناجا باشیم.
 
وی در پایان بیان کرد: به عنوان مثال ارتفاعات شمال غرب هشت ماه از سال به دلیل بارش برف مسدود است و این باعث شده تا جابجایی‌ها طی این مدت با بالگرد صورت گیرد؛ لذا چنان‌چه در این مدت حادثه‌ای به وجود آید باید منتظر پرواز بالگرد بود. در بیست و هشت اسفند 95 بود که یکی از مدافعین مرزهای کشورمان بر روی یکی از ارتفاعات شمال غرب کشور به واسطه اصابت صاعقه به شهادت رسید ولی به دلیل نا مساعد بودن شرایط جوی برای پرواز بالگرد، خانواده این شهید تا پنجم فروردین منتظر بودند که بتوانند پیکر شهیدشان را دریافت کنند.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار