اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان:

عملیات «بیت المقدس»، سمبل اراده سیاسی و نظامی ایران است

اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت سالروز شروع عملیات «بیت المقدس» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده‌ی این کشور برای تحمیل ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزادسازی این شهر می‌توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی‌اش باشد.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ - 29April 2017
عملیات بیت المقدس، سمبل اراده سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بر متجاوز استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت سالروز شروع عملیات «بیت المقدس» با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه، شروع عملیات بیت المقدس را نقطه عطفی در نمایش بلوغ تفکر خلاق فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: اجرای عملیات بیت المقدس با رمز مقدس یا علی بن ابیطالب (ع) با هدف آزادسازی حدود 5400 کیلومتر از خاک ایران از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید صورت گرفت.

بی تردید جایگاه ممتاز منطقه ای و نقش تاثیرگذار فرا منطقه ای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثار، فداکاری و دلاوری مردانی است که در دوران دفاع مقدس، حماسه های بزرگی چون «فتح المبین»، «ثامن الائمه»، «طریق القدس» و ... را آفریدند.

در حالی که اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده‌ی این کشور برای وارد ساختن ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می شد، آزادسازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

این بیانیه در پایان ضمن پاسداشت حماسه بزرگ و تاریخ ساز عملیات بیت المقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و همیشه جاویدان بویزه شهدای استان زنجان در این عملیات و تاکید بر حفظ آرمان ها و اهداف بلند امام (ره)، شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس آمده است: پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان ستون جبهه انقلاب و میهن اسلامی، سرنوشت سازترین عامل سلامت و امنیت کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار