دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

خشم تروریست‌ها از ناتوانی خود و همگرایی اقوام

اقدام کور تروریست‌ها در مرز میرجاوه که از داخل خاک کشور پاکستان انجام شد نشان می‌دهد که آنان از همگرایی قومیت‌ها در شرق کشور برای مقابله با آنان و عدم توانایی برای ورود به داخل کشور و انجام اقدامات هدفمند به خشم آمده‌اند.
کد خبر: ۲۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ - 01May 2017

خشم تروریست‌ها از ناتوانی خود و همگرایی اقوامبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، یکی از مهمترین مولفه‌های تامین امنیت در داخل کشور ایجاد چتر امنیتی و حفاظتی در مرزهای دوردست است که ارتباط مستقیمی با امنیت داخلی دارد، لذا کوچک‌ترین نفوذی در مرزها می‌تواند امنیت داخل کشور را با مخاطره روبرو کند و تبعات جبران ناپذیری را به بار آورد.

استان سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین استان‌های شرقی کشور است که با بیش از 1500 کیلومتر مرز خاکی و آبی، به لحاظ طول مرزی در میان سایر استان‌ها رتبه اول را دارد.

قرابت جغرافیایی این استان به کشورهای پاکستان و افغانستان که مامن فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و تکفیری و مراکز تولیدی مواد مخدر است نیز بر حساسیت این استان و مرزهای شرقی کشور افزوده است به طوری که در طول یک سال گاها اخباری مبنی بر ناامنی‌های مرزی و تحرکات عناصر فریب خورده را شاهد هستیم.

افزون بر این دشمنان نظام اسلامی که در ایجاد ناامنی و شعله‌ور کردن آتش جنگ و نزاع در داخل کشور ناتوانند با سو استفاده از شرایط ناهمگون این منطقه و با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و در اختیار قرار دادن پول و اسلحه به عناصر خودفروخته همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده‌اند و به خیال خود با مدیریت اینگونه اقدامات مذبوحانه بخشی از شکست‌های سنگینی که در عراق و سوریه از جبهه مقاومت متحمل شده‌اند را پاسخ داده‌اند.

این در حالی است که با اقداماتی که از سوی مرزبانی، سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح در این منطقه در راستای محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی و ایجاد امنیت صورت گرفته است امروز حس همزیستی مسالمت آمیز و همگرایی در میان اقوام بلوچ و سایر قومیت‌ها شکل گرفته و همگی فارغ از تفاوت‌های مذهبی و قومیتی در کنار همدیگر زندگی آرامی دارند، که این موضوع خشم گروه‌های تروریستی را در پی داشته است.

بی تردید حمله ناجوانمردانه گروهک تکفیری‌ - تروریستی جیش‌الظلم به مرزبانان پاسگاه میل 100 از گروهان چاهندو (هنگ مرزی میرجاوه) که منجر به شهادت 10 تن از نیروهای کادری و سرباز انتظامی کشورمان شد نیز از همین قسم است.

سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی گفت: شلیک‌ها به سمت مرزبانان کشورمان از داخل خاک پاکستان انجام شده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این اقدام به وسیله سلاح‌های دوربرد انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت این اقدام بر عهده دولت پاکستان است مراتب اعتراض خود را نسبت به عملکرد این کشور اعلام کرده و رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان را خبر داد.

اینگونه اقدامات کور و بدون هدف برای ایجاد جلوه‌ای از ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران است که امروز در منطقه غرب آسیا به عنوان جزیره ثبات دارای امنیتی پایدار و نقش آفرین در معادلات منطقه‌ای شناخته می‌شود.

اجرای عملیات تروریستی با استفاده از سلاح دوربرد و عملیات غافلگیرانه ناشی از چند مسئله است که در وهله اول می‌توان به ترس و عدم توان مقابله مستقیم و رو در رو این گروهک‌ها با ماموران هنگ مرزی کشورمان اشاره کرد. همچنین در وهله دوم می‌توان به تجارب ناشی از شکست‌های پی در پی و تلفات وارد شده به این گروهک‌ها در حملات قبلی اشاره کرد.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار