سردار مقیمی:

مبارزه با سرقت در اولویت اقدامات ناجاست

رئیس پلیس آگاهی ناجا، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، گفت: سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، سرقت در کشور ۳۳ درصد و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، وقوع سرقت ۲ درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد در سال ۹۳، ۲۹ درصد کاهش در افزایش سرقت داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 20July 2014

مبارزه با سرقت در اولویت اقدامات ناجاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا، در هجدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت که با حضور سردار «اشتری» جانشین فرمانده ناجا برگزار شده بود، اظهار کرد: سرقت از دغدغههای اصلی مردم و مسئولان نظام است؛ بنابراین مبارزه با این جرم باید در اولویت اقدامات ناجا قرار بگیرد. در همین راستا قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت به دبیری پلیس آگاهی ناجا راهاندازی و تا کنون ۱۷ جلسه با اعضاء ثابت و غیرثابت نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه، یکی از اقدامات انجام شده در این قرارگاه، جمع بندی اولویتهای مورد نظر استانها بود، افزود: براساس این جمع بندی، ۹ استان سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو، ۳ استان سرقت اماکن خصوصی، یک استان سرقت منزل و یک استان سرقت خودرو را اولویت اول خود میدانستند، اما سرقت موتورسیکلت اولویت اول هیچ استانی نبود.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت ضمن معرفی اعضای دائم و غیر دائم این قرارگاه، افزود: ۱۴ استان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، اصفهان، تهران بزرگ و شرق و غرب تهران، البرز، مازندران، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و شرقی از استانهای هدف ما در این قرارگاه هستند.

وی یادآور شد: در ۱۷ جلسه که تا کنون برگزارشده است ۹۴ مصوبه داشتهایم که ۵۳ مصوبه عملیاتی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۵ مصوبه نیز اجرا نشده است؛ البته ممکن است در ردهها انجام شده اما هنوز به ما گزارشی نداده باشند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، برگزاری جلسه تعاملی با مسئولان سازمان بسیج و امضای موافقتنامه در راستای تعامل با این سازمان در مبارزه با سرقت، برگزاری جلسه کارشناسی با خودروسازان در خصوص انتقال اطلاعات قطعات شرکتهای خودروساز، تهیه و تنظیم پیشنویس طرح جامع پیشگیری از جرم و اجرای توافقنامه اطلاعاتی بین پلیس آگاهی و پاوا ناجا و آموزش را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز برشمرد و افزود: توافقنامه اخیر با سرعت در حال اجراست که از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دلیل همکاری با پلیس آگاهی در این راستا تشکر میکنیم.

سردار مقیمی یادآور شد: بهدنبال راهاندازی و بهکارگیری صندوق امانات بانکها هستیم و به همین منظور چندین جلسه با بانکها برگزار کردیم که نتایج آن آماده است تا برای وزارت کشور ارسال شود. همچنین تصویب کلیات طرح حمل سلاح سرد در کمیسیون قضایی مجلس درحال پیگیری است.

وی همچنین از انجام ۱۴ مصاحبه با رسانهها در خصوص اقدامات قرارگاه مرکزی خبر داد.

سردار مقیمی، تصریح کرد: گزارشهای میزان وقوع، کشف و مصوبات قرارگاههای استانی از تک تک استانها به تفصیل پیگیری و اخذ شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت، پیگیری طرح کلان تحقیقاتی نظام پیشگیری و پروژههای تحقیقاتی مبتلا به سرقت و تشکیل تیمهای بازرسی با محوریت بازرسی کل ناجا، با بررسی میدانی امکانات و ایجاد بانک اطلاعات و انگشتنگاری از معتادان با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر را از دیگر اقدامات از زمان راهاندازی قرارگاه برشمرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تیمی متشکل از نمایندگان پلیس پیشگیری، آگاهی، فاوا ناجا و راهور بهصورت میدانی از محل نصب دوربینهای پلاک خوان بازدید کردند؛ چرا که این دوربینها نقش مهمی در افزایش کشفیات سرقت خودرو دارند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از تعامل هدفمند با قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا در خصوص خلأهای قانونی در جرم سرقت و پیگیری تشکیل شعبات ویژه مبارزه با سرقت در مراجع قضایی توسط معاونت حقوقی خبر داد.

به گفته مقیمی، در سه ماهه اول امسال در ۱۴ استان هدف، میزان وقوع به وقوع سرقت، ۳ درصد و میزان کشف به کشف نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: در ۱۴ استان هدف، در خرداد ماه میزان کشف به کشف ۱۰ درصد و میزان وقوع به وقوع نیز ۶ درصد کاهش داشته است که این رقم در کل کشور به ترتیب ۵ درصد و ۹ درصد است که حاکی از آن است که در خرداد ماه بیشتر به کاهش وقوع سرقت توجه داشتهایم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی کشورمان، سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، سرقت در کشور ۳۳ درصد و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، وقوع سرقت ۲ درصد افزایش داشته که نشان میدهد در سال ۹۳، ۲۹ درصد کاهش در افزایش سرقت داشتهایم.

همچنین در سه ماهه اول سال گذشته میزان کشف به وقوع ۵۹ درصد و در سه ماهه امسال این رقم ۶۸ درصد بوده که نشانگر ۹ درصد افزایش است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار