طبل جنگ شیمیایی این بار در یمن به صدا در‌می‌آید

خبری یمنی «النجم الثاقب» نوشت که پس از حملات شیمیایی در عراق و سوریه، آمریکا برای توجیه مداخله نظامی‌اش در یمن درصدد به راه‌انداختن جنگ شیمیایی در این کشور است.
کد خبر: ۲۳۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ - 29April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه خبری یمنی «النجم الثاقب» روز (شنبه) نوشت که پس از حملات شیمیایی در عراق و سوریه، آمریکا برای توجیه مداخله نظامی‌اش در یمن درصدد به راه‌انداختن جنگ شیمیایی در این کشور است.
 
در گزارش این پایگاه آمده است:
 
«پس از حمله شیمیایی به شهر «خان شیخون» سوریه که به دست مخالفان تحت حمایت آمریکا، اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفت و نیز پس از حمله شیمیایی عناصر جنایتکار داعش به موصل، شاهد اجرای همین سناریو از سوی آمریکا در یمن هستیم، تا از این طریق مداخلات آمریکایی و اسرائیلی را در این کشور توجیه کند.

حمله آمریکا به فرودگاه «الشعیرات» سوریه پس از حمله شیمیایی عناصر تروریستی علیه غیرنظامیان صورت گرفت و این گونه وانمود کردند که نظام «بشار اسد» این حمله را انجام داده است تا بدین وسیله حملات هوایی آمریکا به «شعیرات» به بهانه دفاع از حقوق بشر توجیه شود. اما این سناریو در عراق کاملا متفاوت بود. داعش از این سلاح در موصل استفاده کرد تا روحیه عناصر خود را بالا ببرد و در مقابل، روحیه ارتش و نیروهای الحشد الشعبی را تضعیف کند.

در یمن نیز، پس از خسارت‌های سنگینی که ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض از نیروهای ارتش یمن متحمل شد، دیگر راهی پیش رویش جز توسل جستن به راه‌های غیرقانونی برای هدایت جنگ و کاهش خسارت‌های جانی و مادی آن هم از طریق به کارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان ندارد».

«النجم الثاقب» بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده نوشت: نیروهای «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری و عناصر داعش چند روز گذشته به مرکز بهداشتی «الدرن» در استان «تعز» حمله کردند و با شکستن مخزن‌های حاوی میکروب، مواد خطرناکی را که از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌شود، آزاد کردند؛ این اقدام استفاده از سلاح میکروبی علیه شهروندان یمنی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که آمریکا در صدد اجرای توطئه «خان شیخون» در «تعز» است تا از این طریق مداخله خود در یمن را توجیه کند؛ اما اوضاع سوریه و یمن با هم فرق می‌کند. یمن ضمن مواجه با تروریسم، با ائتلاف عربی که خود را اسلامی می‌پندارد تحت حمایت آمریکا، اسرائیل و اروپا روبه‌رو است. از این‌رو در صورتی که آمریکا بخواهد در نبرد «الحدیده» یا سایر جنگ‌ها شرکت کند، احتمال دارد که ارتش و کمیته‌های مردمی در پاسخ به آن، ناوهای آمریکا و غرب را هدف قرار دهند.

این در‌حالی است که «کیون دونگان»، فرمانده نیروی دریایی آمریکا پیشتر در گفتگو با رویترز به تقویت توانمندی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اشاره کرده بود.

حملات عربستان به یمن در سایه سکوت سنگین محافل بین‌المللی ادامه دارد به نحوی که در تازه‌ترین تجاوز نظامی اتئلاف عربی - آمریکایی ساعات گذشته بخش‌هایی از استان «حجه» یمن مورد شدیدترین حملات قرار گرفت.

عربستان سعودی و متحدانش از فروردین سال 84 جنگ تمام عیاری را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرده‌اند؛ این جنگ که برای بلندپروازی‌های سیاسی سران ریاض و به بهانه بازگرداندن «عبد ربه» «منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری این کشور صورت گرفت، نتیجه‌ای جز ویرانی، تباهی و کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی در‌پی نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها