رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد

ارائه ۸ نوع خدمات اینترنتی سازمان وظیفه عمومی به مشمولان

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ارائه ۸ نوع خدمات به مشمولان از طریق اینترنت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کاهش مراجعات به منظور تکریم متقاضیان، به زودی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 20July 2014

ارائه ۸ نوع خدمات اینترنتی سازمان وظیفه عمومی به مشمولان

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «سید حمید صدرالسادات» در گفتگویی اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا، مجری قوانین و مقررات در حوزه خدمت وظیفه است، لذا به هر میزان تغییرات کمتری در قوانین رخ دهد و از ثبات بیشتری برخوردار باشند، به نفع جامعه است؛ چرا که مردم میتوانند بهتر برای زندگی خود برنامهریزی کنند.

وی افزود: سازمان وظیفه عمومی ناجا موظف است قوانین را به نحوی اجرا کند که مخاطبان به راحتی خدمات را دریافت کنند؛ لذا اتخاذ هرگونه تدابیر در راستای کاهش مراجعات و افزایش سرعت و کیفیت خدمات، امری ضروری است؛ بنابراین از سال گذشته سعی کردیم با اجرای اقدامات مختلف، تاحد زیادی این مهم را عملی کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، یادآور شد: یکی از برنامههای ما در سال ۹۳، استفاده از فضای اینترنت برای ارائه خدمات به مردم است و این نوید را میدهیم که انشاءالله مشمولان در آینده نزدیک، میتوانند در کنار دیگر سامانههای الکترونیک از قبیل تلفن گویا و پیامک، اطلاعات مورد نیازشان را در خصوص قوانین خدمت وظیفه عمومی، از طریق اینترنت نیز دریافت کنند.

صدرالسادات با اشاره به اینکه بهزودی اطلاعات مربوط به خدمات قابل ارائه از طریق اینترنت به آگاهی عموم خواهد رسید، تصریح کرد: هموطنان در این صورت میتوانند علاوه بر استفاده از مزایای سایر سامانههای الکترونیک سازمان وظیفه عمومی با مراجعه به اینترنت نیز از آخرین اقدامات انجام شده در مورد درخواستشان، مطلع شوند.

وی اقدام دیگر در راستای تکریم مشمولان را موضوع خروج از کشور دانست و گفت: هم اکنون متقاضیان خروج از کشور باید برای پرداخت مبلغ ودیعه و یا ارائه ضمانتنامه و معرفینامه جهت اخذ گذرنامه، به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنند؛ اما بهزودی میتوانند تمامی این خدمات را به سهولت از طریق اینترنت دریافت کنند.

صدرالسادات همچنین خبر داد: برای رسیدگی به برخی از معافیتها همانند معافیت کفالت، نیازمند به استعلام در مورد مشخصات سجلی مشمول و والدین او هستیم که این موضوع باعث صرف زمان شده و به طول میانجامد؛ بنابراین ضمن مذاکره با سازمان ثبت احوال کشور، مقرر شد تا از طریق دسترسی ما به اطلاعات مورد نیاز در سیستم این سازمان، استعلام نیز در همان لحظه انجام شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین خاطرنشان کرد: هرچند با الکترونیکی کردن خدمات بهدنبال کاهش مراجعات به سازمان هستیم، اما بخشی از مشمولان برای انجام برخی از امور، همانند طرح وضعیت در شورای پزشکی و یا کفالت، باید به سازمان مراجعه کنند و از آنجا که نیروی انتظامی، سازمانی مردممدار است، همیشه به کارکنان خود تاکید داشتیم که نهایت احترام، ادب و اخلاق را با مراجعه کنندگان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خط قرمزها برخورد نامناسب با مراجعه کنندگان است، افزود: مردم در صورت نارضایتی میتوانند به بازرسی سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده و یا با شمارههای ۷۳۹۴۱۱۱۹ و ۷۳۹۴۱۳۴۷ تماس بگیرند. علاوه براین، بهطور مرتب، در خصوص نحوه برخورد کارکنان و چگونگی ارائه خدمات توسط آنان، از مردم نظرسنجی شده تا ضمن احصاء مشکلات و نواقص، نسبت به رفع آن بکوشیم.

نظر شما
پربیننده ها