یادداشت/ حمیدرضا گرامی

کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند

قشر تلاشگر و زحمتکش کارگری در دوران با شکوه دفاع مقدس با تقدیم بیش از 14 هزار شهید، نقش کلیدی در پیروزی رزمندگان اسلام در برابر رژیم بعثی عراق داشتند و با تولید و اشتغال روبروی تحریم‌های غرب و شرق ایستادگی کردند و باعث پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شدند.
کد خبر: ۲۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 30April 2017
نقش کلیدی «کارگران» در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌مناسبت هفته بسیج کارگری و 9 اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز تشییع نمادین سردار شهید «عبدالحسین برونسی» شهید شاخص کارگری کشور که این روز به عنوان روز بسیج کارگری نام‌گذاری شده است، در یادداشتی، كارگر بسیجی را كسی دانست كه در دوران اختناق ‌شاهنشاهی با وجود همه مشكلات معیشتی به میدان آمد و علاوه بر شركت در تظاهرات علیه رژیم، در صف اول مبارزات با بستن شیرهای صادرات نفت كمر رژیم را شكست و این قشر سهم بزرگی در آفرینش انقلاب اسلامی، پایداری نظام و دفع تهدیدات مختلف علیه كشورمان داشته‌اند.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

امام خمینى (ره) در تاریخ 60/02/10 به مناسبت روز جهانى کارگر فرمودند: «بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطوره سرنوشت ساز و رهایى بخش از وابستگى ها و پیوستگى ها، وظیفه اى است ملى و اسلامى و همگانى. طبقه شریف کارگر... بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز، ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال کشور عزیز را با کوشش شبانه روزى از وابستگى نجات دهد و مشت قدرتمند گره کرده خود را بر دهان یاوه گویان و تبلیغات‌چیان خارج و تفاله هاى وابسته مزدور داخل کوبد و دست رد به سینه منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر بزند.»

قشر تلاشگر و زحمتکش کارگری در دروان باشکوه دفاع مقدس با تقدیم بیش از 14 هزار شهید، نقش کلیدی در پیروزی رزمندگان اسلام در برابر رژِم بعثی عراق داشتند و با تولید و اشتغال روبروی تحریم‌های غرب و شرق ایستدگی کردند و باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف شدند.

اسلام به كار و كارگر ارزش بسیار والایی داده است، به گونه ای كه كار كردن را از بزرگترین عبادت ها و وسیله ای برای تقرب به پروردگار شمرده است. در اسلام كارگر شهید زنده و كارگری شغل انبیاء است و از راه كسب و كار می توان به بهشت برین رسید. قرآن مجید كار كردن را با ارزش می داند و می فرماید «نیست برای انسان، مگر بازتاب عمل و واكنش كارش. پس به پاداش كاملتری خواهید رسید.» (نجم: 40 و 41)

از سوی دیگر بی كاری و تن آسایی صفاتی هستند كه در ادبیات دینی، با نفرت و نكوهش از آن‌ها یاد شده است. در اسلام كار به عنوان یك دستور دینی واجب است. در روایتی از پیامبر اسلام (ص) آمده است «تلاش در جهت كسب روزی حلال، بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.»

داشتن درآمد بیشتر، از درآمد كمتر مطلوب‌تر است، زیر با مازاد درآمد می توان به انجام كارهای نیك و پسندیده اقدام كرد.

آدمی باید با كمك به هم‌نوعان، روح دیگر خواهی را در خود تقویت و دست تهی‌دستان و افتادگان را بگیرد. بدین منظور امام علی (عل) در گرمای سوزان عربستان تعداد زیادی چاه و قنات احداث كرد. نخلستانی با هزاران درخت خرما آباد كرد و زمین های بسیاری را زیر كشت برد. بعضی از قنات ها و زمین های آباد را كه خود احداث و زیر كشت برده بود، وقف نیازمندان كرد.

همچنین آن امام دلسوز، از حاصل دست رنج خود افراد بسیاری را از اسارت و بندگی نجات داد و آزادی را به آنان بازگرداند.

بنابراین، با توجه به روش و سیرة ائمه معصومین (ع)، كار و تلاش از صفات پسندیده و مایه‌ی رستگاری انسان و پیشرفت جوامع انسانی است. لذا فرصت را مغتنم شمرده و یازدهم اردیبهشت‌ماه مصادف با روز كار و كارگر را به همه كارگران متعهد، پرتلاش و دلسوز میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها