قنادباشی:

حرکت‌های انفعالی آمریکا و صهیونیست‌ها تأثیری بر روند مذاکرات سوریه ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آنچه آمریکا، صهیونیست‌ها و همپیمانانشان در سوریه انجام می‌دهند حرکات انفعالی است که در روند کلی مذاکرات سوریه تأثیری نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۳۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ - 30April 2017
حرکت‌های انفعالی آمریکا و صهیونیست‌ها تأثیری بر روند مذاکرات سوریه نداردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مذاکرات آستانه قرار است نیمه اردیبهشت در قزاقستان برگزار شود، اظهار داشت: این مذاکرات ادامه روند برقرای آتش‌بس و تعیین مناطق مشمول آتش‌بس است که در جلسات اولیه که بعد از آزادسازی حلب تشکیل شد، ارتش سوریه و همپیمانانش دست برتر را داشتند و این مذاکرات موفق بود.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: آمریکا و ترکیه که به نوعی حامی تروریست‌ها هستند، بعد از آزادسازی حلب احساس شکست و ضعف می‌کنند و علاقمند نیستند مذاکرات با برتری ارتش سوریه و همپیمانانشان پیش برود؛ لذا طبیعی است که شاهد کوشش‌های آن‌ها برای برهم زدن روند مذاکراتی که به نفع مردم سوریه هست باشیم.

وی تصریح کرد: حملات اخیری که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی به مناطقی از سوریه شد نیز کوشش مشابهی برای تضعیف دولت سوریه است و گرنه آنها در موقعیتی نیستند که بخواهند روند مذاکرات را تغییر دهند.

قنادباشی یادآور شد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر هم‌پیمانان آنها تمام توان خود را در شش سال گذشته از طریق گروه‌های تروریستی به کار بردند و آنچه امروز انجام می‌دهند حرکتهایی انفعالی برای بهره‌برداری از اهداف فرعی است و نمی‌توانند در روند کلی مذاکرات با شرایطی که در منطقه ایجاد شده تغییراتی را ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه چهره تروریست‌هایی که مدعی آزادی‌بخشی و میانه‌روی بودند بر اثر حمایتهای آمریکا و اسرائیل از آنان برملا شد و این موضوع  به دولت سوریه کمک می‌کند که حمایت بیشتر افکار عمومی را با خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روند آستانه ادامه روندی است که می‌تواند در مذاکرات ژنو هم تاثیر مثبتی بگذارد و مقدمات سوریه عاری از جنگ و خونریزی فراهم شود، بنابراین تحرکات آمریکایی چیزی جز برگ برنده دیگری که به عکس در اختیار دولت سوریه قرار گرفته نخواهد بود و تروریستها دیگر کاری پیش نخواهد برد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار