حجت‌الاسلام سعیدی:

دشمن با «استعمار نو» به دنبال فتح دولت‌هاست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن با استعمار نو به دنبال فتح دولت‌ها و با «نفوذ جریانی» به دنبال تسلط بر مغزها و اندیشه‌های سیاسیون است.
کد خبر: ۲۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ - 30April 2017
انقلاب اسلامی زمینه‌ساز جهانی شدن «بعثت» و «غدیر» است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت روز معلم که صبح امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه شباهتی بین عصر امام حسین (ع) با عصر شهید مطهری وجود دارد، اظهار داشت: آن شباهت این است که امام حسین (ع) جهت ماندگاری مکتب اسلام به احیای دین خدا پرداخت و در این راه قیام کرد، تا مکتب اسلام زنده بماند و شهید مطهری با تعدادی دیگری از علما نیز با تبیین اندیشه دینی به دنبال احیای مکتب انقلاب برآمدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه یک آیین و مکتب هم می‌تواند در معرض آسیب قرار گیرد، به اهمیت حفظ و ترویج مکتب انقلاب پرداخت و گفت: اگر به الزامات ماندگاری مکتب انقلاب توجه نشود، آرام آرام از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به تاریخ اسلام و اوضاع مکتب اسلام بعد از رحلت پیامبر (ص) عنوان کرد: به روایت تاریخ شاهد بودیم که در آن دوران به الزامات ماندگاری مکتب اسلام توجه نشد و کار به جایی رسید که امام علی (ع) را در مسجد به شهادت رساندند و عده‌ای گفتند «مگر علی نماز می‌خواند؟» و یا اینکه حسین بن علی (ع) را به عنوان یک مسئله‌گو هم قبول ندارند.

وی قیام امام حسین (ع) را در جهت احیای قرآن و مکتب اسلام برشمرد و تاکید کرد: ما سه دوره را در اسلام پشت سر گذاشتیم؛ عصر بعثت که آغاز مکتب بود، عصر غدیر که بحث استمرار مکتب بود و دوره عاشورا که احیای مجدد بعثت و مقابله با انحرافات و بدعت‌ها بود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: انقلاب اسلامی به عنوان عصر چهارم زمینه‌ساز جهانی شدن بعثت و غدیر است و عصر پنجم دوره ظهور و احیا و جهانی شدن مکتب اسلام است.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: شهید مطهری به عنوان شاخص و نماد اندیشه دینی در مقابله با اندیشه‌های انحرافی مطرح است و زمانی که ملی‌گرایی به همراه ایدئولوژی غربی و سبک زندگی غربی در ایران ترویج می‌شد، این شهید مطهری بود که به مقابله با آن پرداخت.
 
وی با بیان اینکه علامه شهید مطهری در کنار دیگر علما به مقابله با فلسفه مارکسیسم، اندیشه‌های التقاطی و مکاتب غربی می پرداخت و آنان را نقد می‌کرد، گفت: ایشان دو کار مهم انجام می‌دادند؛ یکی از کارهای ایشان تبیین گفتمان دینی متناسب با شرایط زمان و مکان و کار دوم ایشان مقابله با انبوهی از اندیشه‌های انحرافی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: یکی از الزامات ماندگاری انقلاب این است که دولت، مجلس، رییس جمهور و وزرا هم انقلابی باشند؛ چراکه اگر آنها انقلابی نباشند، بر مردم نیز تاثیر می‌گذارد.
 
حجت‌الاسلام سعیدی تئوری زندگی مسالمت آمیز با آمریکا را تز سقوط یک امپراتوری عنوان کرد و یادآور شد: مذاکره‌ای که «خروشچف» با آمریکا انجام داد، زمینه‌ساز شکست جهانی شوروی شد.

وی با اشاره به اینکه رسالت رهبری الهی، پاسداری از ساختار حکومت دینی، شریعت الهی و بعثت است، تصریح کرد: دشمن با استعمار نو به دنبال فتح دولت‌هاست، و با «نفوذ جریانی» به دنبال تسلط بر مغزها و اندیشه‌های سیاسیون است. همچنین دشمن با نفوذ فرهنگی می‌خواهد بر اندیشه فرهنگی مردم تأثیرگذار باشد؛ لذا امروز در عرصه مقابله با جبهه کفر، نیازمند اندیشمندانی هستیم تا تدابیر رهبری را تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: هدف ما در هفته عقیدتی سیاسی این است که گفتمان دینی را که پرچمدار آن معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستند، براساس قرآن و سنت تبیین کنیم.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها