سردار فدوی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا»:

تاکنون 4 بار تفنگداران دریایی آمریکا و انگلیس را دستگیر کرده‌ایم/ تجهیزات نظامی ایران با گذشته قابل قیاس نیست

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وضعیت کنونی ما در رابطه با تجهیزات با چند سال پیش قابل مقایسه نیست و روند پر شتابی داریم.
کد خبر: ۲۳۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸ - 30April 2017
تجهیزات نظامی نیروهای مسلح با چند سال پیش قابل مقایسه نیست
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شبکه افق اظهار داشت: وضعیت کنونی ما در رابطه با تجهیزات با چند سال پیش قابل مقایسه نیست و روند پر شتابی داریم.
 
وی ادامه داد: 29 سال از جنگ گذشته است و در حالی این سال‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم که دشمنی آمریکا بیشتر شده است اما آنان مطمئن هستند که در عرصه نظامی نمی‌توانند کاری پیش ببرند و جرات ندارند اقدامی علیه ما انجام بدهند.
 
سردار فدوی بیان کرد: آمریکا گرچه دارای اقتصاد برتر و تجهیزات نظامی بسیاری است اما با توان نظامی ما که توام با ایمان و اعتقاد به خدا است نمی‌تواند مقابله کند. تکلیف ما نیز این است که تجهیزاتمان را به روز کنیم و توکل به خدا داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه 4 بار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به دلیل ورود به آب‌های سرزمینی‌ ما دستگیر شده‌اند، گفت: یک بار آمریکایی‌ها تلاش داشتند از اروند عبور کنند. نیروهای ما ابتدا فکر کردند که این قایق‌ها مربوط به بومی‌هاست، نیروها وقتی به آنان نزدیک شدند سریع دست‌های خود را بالا بردند در حالی که نیروهای ما هیچ اسلحه‌ای به سمت آنان نشانه نرفته بودند. این نشان از اقتدار سپاه و خوف دشمنان از پاسداران انقلاب است.
 
سردار فدوی خاطرنشان کرد: وقتی در سال 1365 به ما ماموریت دادند که امنیت را در خلیج فارس برقرار کنیم، هیچ تجهیزات و امکاناتی نداشتیم ولی با تقوای الهی و با تمام توان پای کار رفتیم و کاری شد که با 139 عملیات مقابله به مثل، 19 عملیات موشکی و 5 عملیات ویژه و درگیری‌های بسیار با آمریکا، تئوری جدیدی را به وجود آوردیم که اشاره به توان دریایی دارد که تعریف جدیدی در مقابل آن تعاریف قدیمی است.
 
وی تصریح کرد: این وضعیت اقتصادی که امروز در کشور وجود دارد زیبنده انقلاب اسلامی و کشور ما نیست و دلیل آن نیز این است که بر روال انقلاب اسلامی نبوده‌ایم. ما در عرصه نظامی بر مدار انقلاب اسلامی حرکت کردیم و توانستیم اقتدار نظامی پیدا کنیم که دشمنان جرات تجاوز به ما را نداشته باشند. روزی ما در خرمشهر دفاع می‌کردیم اما امروز ما هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرزهای اسلام دفاع می‌کنیم.
 
فرمانده ندسا در خصوص ویژگی‌های پاسدار بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسدار باید با ایمان باشد و به وعده خدا باور داشته باشد و با شور و نشاط کار کند.
 
وی عنوان کرد: امروز آمریکا تمام توان خود را برای جنگ با ایران به کار بسته اما نتوانسته کاری از پیش ببرد و هیچگاه نمی‌تواند تجاوزی علیه ما داشته باشد اما اگر ضعف و محاسبه‌ای غلط در ما ببیند این اقدام را خواهد کرد.
 
سردار فدوی گفت: ما اعلام کردیم که آمریکا نمی‌تواند وارد تحریم نفتی ما شود ولی یک مسئول در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اگر آمریکا وارد تحریم نفتی شود ما در خلیج فارس اقدامی نمی‌کنیم. متاسفانه سیاسیون ما این توانایی را ندارند که قدرت دفاعی ما را بر روی میز مذاکرات استفاده کنند. پای میز مذاکرات می‌روند اما از قدرت نظامی انقلاب اسلامی غافلند. آمریکایی‌ها به قدرت ایران واقفند و اعتراف دارند اما دوستان ما خیر. دومین چیزی که مذاکره‌کنندگان باید از آن آگاه باشند، آسیب پذیری دشمن است که از آن نیز اطلاع ندارند. رهبری به ما فرماندهان فرمودند که این افراد را ببرید و توان نظامی‌ کشور را نشان بدهید. در مورد اخیر نیز که یک مسئول درباره توان نظامی کشورمان صحبت کرد رهبری بر این موضوع تاکید کردند اما آن‌ها نیامدند که ما می‌گوییم شاید وقت نداشتند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان داشت: آن چیزی که باعث عدم جنگ شده است، روالی است که امروز مقام معظم رهبری فرمودند و آن پای کار بودن مردم بر اساس انقلاب اسلامی است و اگر اینگونه نباشد حتما جنگ سایه‌اش را گسترده‌ می‌کند. سایه جنگ را قدرت انقلاب اسلامی یعنی مردم و نیروهای مسلح از سر این کشور دور کرده‌اند.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار