سردار هادیانفر:

رعایت قانون‌مداری از سوی کاندیداها و هواداران در فضای مجازی الزامی است

رئیس پلیس فتا بر رعایت قانون‌مداری از سوی کاندیداها و هواداران در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: پلیس فتا کوچکترین رفتار غیرقانونی را مستندسازی و به مراجع ذی‌ربط منعکس می‌کند.
کد خبر: ۲۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 01May 2017

رعایت قانون‌مداری از سوی کاندیداها و هواداران در فضای مجازی الزامیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «کمال هادیانفر» رئیس پلیس فتا اظهار کرد: با رشد فضای مجازی و افزایش نفوذ آن در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، مذهبی و...، شاهد ایجاد فرصت‌های بیشتری برای همه کاربران حقیقی و حقوقی این فضا، به خصوص در حوزه‌های تبلیغاتی جهت معرفی کاندیداها و توضیح برنامه‌های آن‌ها هستیم. در عین حال این افزایش ظرفیت استفاده از مزایا و اثرهای مثبت این فضا، امکان رفتارهای نامناسب را که می‌تواند در قالب هنجارشکنی و عدم تبعیت از قانون باشد، وسیع‌تر نموده است.

به گفته وی در حالی‌ کشور عزیزمان برای برگزاری باشکوه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده مرحله جدید از انتخابات می‌شود، که کاندیداها و هواداران محترم آن‌ها می‌توانند از فرصت‌هایی که فضای مجازی در اختیار آنان قرار می‌دهد به نحو احسن و مطلوب استفاده نموده و در چارچوب رفتار‌های قانون‌مدارانه برای اهداف سیاسی خود فعالیت نمایند تا مردم و شهروندان عزیز در تمام نقاط کشور از کم و کیف برنامه‌های انتخاباتی مطلع و با شناخت کاندیداهای محترم، از برنامه‌های آنان آگاه و بهره‌مند شوند و با شناخت کامل و مطلوب به نماینده اصلح خود رای دهند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: در این راستا رعایت اخلاق انتخاباتی بر اساس ضوابط قانونی و مقررات مشخص‌شده از جمله قانون انتخابات ریاست جمهوری، قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دستور العمل اجرایی وزارت کشور در خصوص فعالیت‌های تبلیغی انتخاباتی در فضای مجازی و همچنین مصادیق مجرمانه فضای مجازی مرتبط با انتخابات، ابلاغی دادستانی کل، الزامی است و این قوانین معیار قانونی رفتار کاندیداها و هواداران محترم آن‌ها در استفاده از فضای مجازی می‌باشد.

سردار هادیانفر ضمن تاکید و توجه به رعایت ماده 63 آیین‌نامه اجرایی انتخابات از سوی کاندیداهای محترم گفت: مطابق ماده 6 دستور العمل فعالیت‌های تبلیغی انتخاباتی در فضای سایبر، تمامی کاندیداها و ستاد‌های آنان موظفند برای انتشار مطالب خود در فضای سایبر اعم از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها (سامانه‌های داخلی یا خارجی) صرفا در چارچوب قوانین و مقررات و در رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )سامانه شامد) اقدام کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ادامه داد: بدیهی است هر گونه فعالیت یا تبلیغی خارج از این چارچوب تخلف محسوب شده و مدیر یا ادمین سایت و کانال در تمامی شبکه‌های اجتماعی مسئولیت کلیه محتواهای مجرمانه منتشر شده را برعهده خواهد داشت.

سردار هادیانفر با بیان این‌که در ایام برگزاری انتخابات با افزایش میزان فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، گفت: از این رو میزان شایعه سازی، تخریب‌ها، دروغ پردازی و نظرسنجی‌های ساختگی توسط گروه‌ها و افراد معاند خارج نشین نیز افزایش یافته است که ما از مردم عزیز و هوشیارمان درخواست داریم با بینش و آگاهی لازم خبرهای مختلف را ارزیابی نمایند و عامل انتشار اخبار کذب نباشند، چرا که بیگانگان و معاندین در صدد هستند که با دروغ‌پردازی، ایجاد تشویش در اذهان عمومی، یاس و ناامیدی در دل مردم عزیزمان در این ایام مهم و حساس انتخابات ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که در فضای سایبر تکنیک‌های فراوانی برای ایجاد اعتماد سازی کاربران، باورپذیری خبر و شیوه‌های تخریب و احیاء موضوع قدیمی وجود دارد، افزود: لذا ما استدعا داریم مردم عزیزمان اصالت خبرها را از رسانه‌های رسمی کشور دریافت نمایند و به این‌گونه خبر سازی‌ها و شایعات توجه ننموده و بازنشر ندهند.

سردار هادیانفر تاکید کرد: در این راستا پلیس فتا نیز برای تامین امنیت انتخابات در فضای مجازی با برنامه‌ریزی مناسب، افزایش سطح آمادگی و تعامل با سازمان‌های ذیربط، ضمن ملاک عمل قرار دادن قوانین، ملزم به انعکاس کوچکترین رفتار غیرقانونی کاندیداها و هوادران، پس از مستندسازی به مراجع ذیربط می‌باشد تا با برخورد قانونی لازم، از تضییع حقوق کاندیداها و هواداران قانون‌مدار، جلوگیری کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همانند ادوار گذشته، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و همراه با رفتارهای قانون‌مدارانه از سوی تمامی کاندیداهای محترم و هوادران آنان باشیم. ضمنا کاندیداها و هواداران محترم و همچنین مردم عزیز می‌توانند قوانین و مقررات مذکور را از لینک‌های ذیل دریافت و استفاده نمایند.

دستور العمل فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی    https://www.moi.ir/portal/home/?118854
فهرست مصادیق مجرمانه انتخاباتی دادستانی کل کشور     http://internet.ir/crime_index.html
قانون انتخابات ریاست جمهوری          
http://rc.majlis.ir/fa/law/show/91088?keyword
قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا   https://www.moi.ir/portal/home/?118854

سردار هادیانفر در پایان گفت: از مردم و شهروندان عزیز و تمام علاقه‌مندان در این حوزه دعوت می‌گردد در صورت مشاهده هرگونه موارد خلاف قانون، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir، سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، بخش ثبت گزارش مردمی، اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار