سردار ابراهیم ابراهیمی؛

معلم شهیدی که درس پرواز را به فرشتگان آموخت

معلم شهید ابراهیم ابراهیمی با تعدادی از پاسداران یزد به غرب کشور اعزام و در پاسگاه «تپه رش» در نقطه صفر مرزی در قصرشیرین بر اثر حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحات در حین انتقال به بیمارستان قصرشیرین به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ - 01May 2017
مهندس معلمی که در «قصر شیرین» خدا را دیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، در یکی از روزهای سال 1335 در خانه‌ای پر از مهر و محبت و عشق به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در شهر مقدس قم و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) فرزندی به دنیا آمد، که او را ابراهیم نام نهادند.

زمانی که در سنین کودکی هر کودکی بزرگترین سرگرمی‌اش بازی با هم‌سن و سالانش می‌باشد وی شاهد قیام امام خمینی (ره) بین سال‌های 1341 تا 1342 است و بدین طریق الفبای مبارزه را فرا می‌گیرد.

ابراهیم دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان مستوفی به پایان می‌رساند و در زمانی که به شدت به پدر نیاز داشت بنا به تقدیر الهی در سن 11 سالگی پدرش را از دست می‌دهد و در دامن پر مهر و عطوفت مادر که وظیفه تربیت او و برادران و خواهرانش را برعهده داشت پرورش یافت. دوران نوجوانی و جوانی را در شهر مقدس قم می‌گذراند.

با پایان دوران تحصیلات متوسطه با دریافت دیپلم در رشته برق از هنرستان قدس قم، در کنکور سراسری شرکت و در رشته مهندسی برق در دانشکده فنی بابل پذیرفته می‌شود و در سال 1357 از این دانشکده فارغ‌التحصیل و در تیرماه 1357 به خدمت سربازی اعزام می‌شود.

پس از دوران آموزش نظامی بقیه دوران خدمتش را در انستیتو تکنولوژی یزد به عنوان مدرس به تربیت فرزندان این مرز و بوم می‌پردازد.

او که با پیوستن به گروه منصورون به صورت مخفیانه با رژیم مبارزه پهلوی می‌کرد با اوجگیری انقلاب اسلامی مبارزاتش را شدت بخشیده و جوانان تحت مسئولیتش را به مبارزه هدایت می‌کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی، در سنگر تعلیم و تربیت، در مرکز تربیت معلم یزد در کسوت معلمی آموزش و هدایت جوانان را برعهده می‌گیرد و در بین دانشجویان مورد توجه و محبوبیت قرار می‌گیرد.

با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، در یزد هتل اسپین رز (پارسیان فعلی) که مایملک یکی از طاغوتیان و ملاکان رژیم بود را با تعدادی از دانشجویان به تسخیر درآورده و مدتی را به مدیریت این هتل می‌پردازد.

در آذرماه 1358 با صلاحدید فرمانده کل سپاه، مهندس ابراهیمی ترک در حالی که بیش از 24 بهار از عمرش نمی‌گذشت به عنوان فرمانده سپاه یزد معرفی و سردار شهید محمد منتظرقائم به عنوان جانشین وی مشخص شد.

پس از 6 ماه تلاش بی‌وقفه و بسیار موفق در فرماندهی سپاه یزد، با تعدادی از پاسداران یزد به غرب کشور اعزام و در پاسگاه «تپه رش» در نقطه صفر مرزی در قصرشیرین در ساعت 10:30 شب بر اثر حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به شدت مجروح می‌شود که بر اثر شدت جراحات در حین انتقال به بیمارستان قصرشیرین به شهادت می‌رسد. پیکر وی به قم انتقال و پس از تشییع جنازه باشکوه در شیخان قم به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها