وقت خوب دیدار؛

حاشیه‌های دیدار صمیمانه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید برونسی

در آخرین روزهای سال 1388، خانواده شهید عبدالحسین برونسی، پیش از اذان ظهر به بیت رهبری آمدند تا ساعتی با رهبر انقلاب به گفت‌وگو بنشینند.
کد خبر: ۲۳۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 02May 2017
حاشیه های دیدار صمیمانه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید برونسی

به گزارش دفاع پرس از مشهد، چند دقیقه پس از حضور خانواده شهید برونسی در بیت رهبری، مقام معظم رهبری وارد اتاق شدند و بعد از سلام و علیک گرم و خوشامد گویی، دعوت کردند تا مهمانان صحبت‌های خود را آغاز کنند.

یکی از همراهان خانواده شهید، استاندار خراسان رضوی بود. یادواره شهید برونسی در اسفندماه در حال برگزاری بود و آقای استاندار، گزارش اجمالی از این کنگره داد. در ضمن گزارش، آقای استاندار، دو خبر سینمایی هم داد؛ اکران فیلم«به کبودی یاس»که پیرامون زندگی شهید برونسی است و نیز خبر ساخت فیلمی درباره زندگی شهید کاوه.

رهبر انقلاب از فرزندان شهید برونسی خواستند که صحبت کنند. وقتی فرزند ارشد«اوستا عبدالحسین» صحبت می‌کرد جلسه از حالت رسمی فاصله گرفت: «هر وقت می‌خواهیم به دیدار شما بیائیم، من خواب شما را می‌بینم. این بار هم خواب دیدم که عکس بابا را روی سینه گرفته و در آغوش شما هستم».

جملات فرزند بزرگ شهید برونسی فضای جلسه را منقلب کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اینگونه خواب‌ها را بارها در دیدار با خانواده شهدا و از زبان آنها شنیده‌ام که حمل بر کرامت بنده می‌کنند در حالی که اینگونه خواب‌ها از کرامت و صفای خود خواب بیننده است». دخترها و عروس‌های شهید نیز به رهبرشان معرفی شدند. یکی از فرزندان شهید از آقا خواست تا برای نوه یک ساله «اوستا عبدالحسین» دعا کند. آقا سراغ نوزاد را گرفتند معلوم شد زیر چادر مادرش آرام گرفته است.

پس از پایان سخنان خانواده شهید، چند کلامی هم رهبر انقلاب صحبت کردند. ویژگی های شهید برونسی از زبان آقا شنیدنی بود: «خیلی برای تاریخ و جامعه ما اهمیت دارد که این شهید که کارش بنایی بوده به جایگاهی می رسد که در جنگ با اینکه معلومات دانشگاهی نداشت چنان پیشرفت کند که از یک بسیجی معمولی به مقامات عالی نظامی برسد... مدیریت جنگ تنها نظامی نیست بلکه فرماندهی جنگ نیاز به مدیریت سیاسی، فکری، انسانی و اخلاقی دارد و این شهید با شخصیت جامع الاطراف خود، از پس آن بر آمد». علاوه بر رعایت حدود بیت المال که رهبر انقلاب آن را از ویژگی های مهم شهید برونسی دانستند به نکته جالب دیگری هم اشاره کردند:«در زمان جنگ تحمیلی شنیدم که وقتی مجموعه های دانشگاهی با شهید برونسی دیدار داشتند، مجذوب صحبت های او می شدند».

آقا درباره پرورش انسان‌های بزرگ، شهید برونسی را مثال زدند و گفتند: «شهید برونسی و امثال او باید نماد حقیقت پرورش انسان‌های بزرگ با معیارهای الهی و اسلامی و نه ظاهری و معمولی باشند».

رهبر انقلاب از خانواده شهید برونسی تقدیر کردند و در مورد همسر شهید گفتند: «ایشان خیلی صبور هستند، بالاخره اگر کسی بتواند پنج پسر بچه را بزرگ کند، خیلی هنر می‌خواهد».

دیگر نزدیک اذان بود و آقا بلند شدند برای اقامه نماز. فرزندان شهید دور تا دور آقا را گرفته بودند و با رهبر حرف می زدند. فرزند ارشد شهید برونسی، چفیه آقا را گرفت و در نهایت هم، مهمان کوچک دیدار، نوه یک ساله اوستا عبدالحسین برونسی آخرین نفری بود که آقا با نوازش و دعا از او خداحافظی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار