«خرازی» در دیدار وزیر دفاع سابق اتریش؛

اگر از عراق حمایت نمی‌کردیم بغداد سقوط می‌کرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با انتقاد از ساختارهای موجود بین‌المللی گفت: با وضعیت عجیبی روبرو هستیم؛ برای نمونه عربستان به سازمان‌ملل پول می‌دهد و از فهرست ناقضان حقوق بشر خارج می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ - 01May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سیدکمال خرازی»، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار «ورنر فاسل آبند»، وزیر دفاع سابق و رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش گفت: خیلی مهم است که برای افکار عمومی جهان تبیین شود که در حال حاضر متاسفانه فقط قدرت پول و زور است که بر دنیا حکومت می‌کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: داعش زمانی به نزدیکی بغداد رسید و اگر ما از دولت عراق حمایت نمی کردیم، بغداد سقوط می‌کرد و آنها به سمت مرزهای ایران حرکت می‌کردند.

خرازی افزود: دنیا در‌حال تغییر است و پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری، نگرش آمریکا نسبت به خاورمیانه در‌حال تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، طراحی راهبردهایی برای مواجهه با این تغییرات است، زیرا برخی تغییرات بر ما و به ویژه امنیت کشورمان اثرگذار است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران باثبات ترین و دموکراتیک ترین کشور منطقه است گفت: ما در محاصره دولت‌های دیکتاتوری، دولت‌های فرومانده و ورشکسته سیاسی و گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌ایم.

خرازی گفت: یکی از دلایل ما برای حضور در سوریه و عراق، تامین امنیت ملی خودمان بود؛ داعش زمانی به نزدیکی بغداد رسید و اگر ما از دولت عراق حمایت نمی کردیم، بغداد سقوط می کرد و آنها به سمت مرزهای ایران حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به مداخله بیگانگان و اقدام آنها به تامین مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها افزود: اگر به دولت عراق برای نجات کمک نمی‌کردیم، مرزهای ایران دچار مشکلاتی می‌شد و همین گزاره درباره سوریه هم صادق است.

رئیس شورای راهبردی با اشاره به مداخله ترکیه و عربستان در سوریه گفت: آنها برای براندازی حکومت سوریه در این کشور دخالت کردند، ولی متاسفانه ایران را عامل بی‌ثباتی معرفی می‌کنند؛ این موضوع باید در اروپا مطرح شود که ایران همیشه حامی حکومت‌های مستقر بوده و در پی بی‌ثبات کردن آنها نیست.

فاسل آبند، رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش هم در این ملاقات با اشاره به سوابق کاری و علایق مطالعاتی و تحقیقاتی‌اش تصریح کرد: بدون ایران هیچگونه ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یک سوی موضوعات خاورمیانه ایران و سوی دیگر رژیم صهیونیستی است گفت: این در‌حالی است که همه از ایران صحبت می‌کنند، اما درباره اسرائیل حرفی زده نمی‌شود؛ سعودی‌ها نیز در این میان به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رئیس این اندیشکده اتریشی گفت: سیاست‌های آمریکا متاثر از رژیم صهیونیستی است و باید نفوذ آنها را در آمریکا تجزیه و تحلیل کنیم. در این میان نقش داماد یهودی «ترامپ» هم مهم است، زیرا ارتباط قوی با رژیم صهیونیستی دارد و در سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا بیشترین تاثیر را دارد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار