نمایشگاه کتاب -22/ با حضور رئیس مجلس و وزیر ارشاد صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ ناشر برتر جایزه‌اش را به سردار سلیمانی تقدیم کرد

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ - 02May 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم افتتاحیه سی‌امنمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ فرهنگی‌ترین واقعه انقلاب افتتاح شدین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین نماینده وزارت فرهنگ و گردشگری ایتالیا، در شهر آفتاب برگزار شد.

صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن عرض خیرمقدم به فرهیختگان و اهالی قلم گفت: تقارن ایام شعبانیه با روز معلم، موجب فرخندگی افتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال است.

وی افزود: امسال سی‌امین سال نمایشگاه است، در حالی که این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بشمار می‌آید که می‌توان ادعا کرد محصول انقلاب اسلامی است.

وزیر ارشاد ادامه داد: در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، کتاب نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارد. وقتی در کشوری رخداد مهمی همچون جنگ اتفاق می‌افتد، طبیعتا همه چیز معطوف به آن می‌شود اما در کشور ما نمایشگاه کتاب در بحبوحه جنگ و در پاییز 66سال و با حضور ناشرانی از 32 کشور جهان آغاز شد و هیچ حادثه‌ای این نمایشگاه بزرگ را تعطیل نکرده است.

صالحی‌امیری سی سالگی نمایشگاه را بهترین سن برای رشد و تعالی آن دانست و بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سی سالگی با انرژی جوانی و تجربه میان سالگی رو به جلو می‌رود.

وی تصریح کرد: واگذاری امور نمایشگاه به تشکل‌های صنفی مهم‌ترین اتفاق آن است. افق پیش‌روی نمایشگاه نیز در همین مسیر است و ما آمادگی داریم سال آینده تمام امور نمایشگاه را واگذار کنیم.

صالحی امیری گفت: امسال علاوه بر حضور ناشران داخلی فرصت‌های اقتصادی برای حلقه نشر وجود دارد. تقویت صنعت نشر به عنوان محور دیپلماسی فرهنگی در دستور کار نمایشگاه است و در همین راستا امسال مهمان ویژه ما کشور ایتالیا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخوانی در میان ایرانیان تبار تاریخی دارد و امسال با جمع میلیونی بازدیدکنندگان خواهیم دید این نمایشگاه پرشورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم معاون وزیر فرهنگ اینالیا پیام رییس‌جمهور کشورشان به سی‌امین نمایشگاه تهران را قرائت کرد.

در بخش دیگر مراسم افتتاحیه نمایشگاه از ناشران برتر سال 95 تقدیر شد.

طبق این گزارش، سوره مهر و نشر شهید کاظمی به عنوان انتشارات برگزیده معرفی شدند که انتشارات شهید کاظمی، 12 سکه اهدایی خود را به نمایندگی از شهدای مدافع حرم به سردار قاسم سلیمانی تقدیم کرد.

اسامی ناشران برگزیده به شرح ذیل است:

*انتشارات قدیانی انتشارات برگزیده کودک و نوجوان

*انتشارات افق و شهر قلم ناشران تقدیری

*انتشارات سوره مهر ناشر برگزیده بزرگسال غیرخصوصی  

*انتشارات سمت ناشر شایسته تقدیر بزرگسال غیرخصوصی

*انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناشر دولتی برگزیده

در بخش شهرستان‌ها:

*انتشارات جمال و براق مشترکا به عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان شدند.

*انتشارات دارالحدیث ناشر برگزیده بزرگسال شهرستان 

*انتشارات کتابستان معرفت ناشر برگزیده سال در بخش جنبی

*انتشارات گمان ناشر برگزیده سال در بخش جنبی

*انتشارات شهید کاظمی ناشر برگزیده سال در بخش جنب

خبر در حال تکمیل است
 
انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار