دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی؛ مبارزه غیرمسلحانه با رژیم صهیونیستی

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در حالی وارد سومین هفته خود شده، که از نقاط مختلف جهان، صدای هم‌پیمانی با اسیران آزاده فلسطینی و دفاع از حقوق آنان بلند شده است.
کد خبر: ۲۳۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ - 02May 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، موضوع اسیر کردن فلسطینیان تبدیل به اقدامی رایج در کرانه باختری شده است. هر از گاهی نظامیان صهیونیست به شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری در رام‌الله، نابلس، جنین و... هجوم می‌برند و تعدادی مرد و جوان فلسطینی را به اسارت می‌گیرند. با این حال، این قضیه در داخل خود رژیم صهیونیستی تبدیل به معضلی برای دولت اشغالگر شده است.

وضعیت نامناسب اسیران فلسطینی، که ناشی از سلسله عوامل تحمیل شده از سوی اشغالگران صهیونیست در زندان‌های این رژیم است، باعث شد که سرانجام اسرای فلسطینی همزمان با روز اسیر (17 آوریل/28 فروردین) دست به یک اعتصاب گسترده، که با هدف بهبود وضع آنان در زندان‌های صهیونیست‌ها طرح‌ریزی شد، بزنند. این اعتصاب گسترده در پی شکست مذاکرات میان نمایندگان اسرای فلسطینی با دولت رژیم اشغالگر قدس به اجرا درآمد.

دولت صهیونیست در این وضع، تنها به بردن اسرا به بیمارستان اکتفا کرده است. هیچ یک از خواسته‌های اسرای فلسطینی طی دو هفته‌ای که از آغاز این اعتصاب گسترده می‌گذرد، تحقق نیافته است. منع استفاده از آب خنک و اجبار اسیران به نوشیدن آب گرم، باعث تشدید فشارهای جسمی در میان اعتصاب‌کنندگان شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بسیاری از اعتصاب کنندگان طی دو هفته گذشته، بیش از 10 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده‌اند.

اگرچه اقدام شجاعانه اسیران فلسطینی با حمایت جنبش‌ها و شخصیت‌های حامی مقاومت و فلسطین در آسیا و جهان مواجه شده است، اما مواضع جنبش فتح به خوبی نشان می‌دهد که این جنبش تمایلی به پیش کشیدن موضوع اسرا در برابر اشغالگران صهیونیست ندارد. زمانی‌که «مروان برغوثی» فرمانده اسیرشده جنبش فتح طی نامه‌ای به محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان از وی خواست تا اندکی پیش از آغاز اعتصاب غذای اسرا، دست به اقدامی علیه صهیونیست‌ها بزند و کاری در حمایت از اسیران فلسطینی انجام دهد، وی در کمال شگفتی نامه‌ای برای برغوثی و همسرش فرستاد و فورا درخواست لغو هر نوع اعتصاب را در زندان‌های دولت جعلی اسرائیل مطرح کرد.

نکته جالب توجه دیگر این است که مقامات تشکیلات خودگردان، ضمن مصاحبه‌ای سؤال‌برانگیز با رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هر نوع حمایت یا مداخله در این اعتصاب را رد کردند. آنان طی این مواضع خجالت‌آور، مدعی شدند که تنها هدف از این اعتصاب، که فرماندهی آن را خود مروان برغوثی برعهده گرفته است، مطرح کردن وی به عنوان یک رهبر کلیدی در فتح و رسیدن وی به جایگاه و مقام بالا در نظر مردم و مبارزان فلسطینی است.

در هر حال، حرکت جدید مبارزان فلسطینی، که این بار از درون زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز شده و نه فقط جامعه فلسطین بلکه بسیاری از مردم آزاده را به اعلام حمایت واداشته است، فشاری جدید بر رژیم صهیونیستی آورده است که هر روز باعث تحقیر بیشتر این رژیم در مجامع بین‌المللی می‌شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار