سردار دهقان:

آمریکا با شعارهای فریبنده به دنبال توجیه اقدامات تجاوزکارانه خود است

وزیر دفاع با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: آمریکا با شعارهای فریبنده و سازمان دادن افکار عمومی به دنبال توجیه اقدامات تجاوزکارانه خود است.
کد خبر: ۲۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ - 02May 2017
آمریکا با شعارهای فریبنده به دنبال توجیه اقدامات تجاوزگرانه خود استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش روز جهانی «آگاهی از خطر مین» که صبح امروز در تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها با شعارهای فریبنده همچون امنیت، توسعه، ثبات و دفاع از حقوق بشر زمینه‌های سازمان دادن افکار عمومی را فراهم می‌کنند تا بدین وسیله اقدامات تجاوزکارانه خود را توجیه کنند، گفت: در همین روزهای اخیر شاهد تجاوز نظامی آمریکا به سوریه به بهانه اینکه سوری‌ها از سلاح شمیایی استفاده کردند، بودیم؛ در حالی که دنیا می‌داند که سوریه خلع سلاح شیمیایی شده است و فاقد هر نوع سلاح شیمیایی است و این عامل شیمیایی که در سوریه بکار گرفته شده هیچگاه در مجموعه سلاح‌های شیمیایی که قبلا ادعا می‌شد که در سوریه بوده، وجود نداشته است.
 
وی اضافه کرد: همانطور که دیدیم آمریکایی‌ها با دستاویز قرار دادن یک شعار مقدس یعنی حمایت از حقوق بشر دست به اقدام شوم ضد انسانی زدند و به سوریه حمله کردند و این همان چیزی است که ما به آن استاندارد دوگانه می‌گوییم.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران از بدو پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی همواره سعی کرده است تا با پرداخت همه هزینه‌ها از جمله تحریم‌های گسترده نمادی برای مقابله با خواسته‌ها و منویات آمریکایی‌ها و ارزش‌های خود ساخته آن‌ها باشد و ملت ما همواره منادی ارزش‌های انسانی بوده که جوامع را به صلح، امنیت و ثبات و توسعه رهنمون سازد. 
 
سردار دهقان گفت: جنگ پدیده شومی است که طبیعت ذاتی مناسبات نامتوازن و غیر همسطح و غیر پذیرش حاکمیت‌های ملی از طرف صاحبان قدرت است و تا زمانیکه این منطق حاکم باشد می‌توان پیش بینی کرد که پدیده جنگ همواره باقی است پس باید ملت‌ها با منبع اصلی ایجاد جنگ مقابله کنند. نظامی که ادعا می‌کند صلاحیت اربابی، آقایی و اداره جهان را دارد و همواره از دیگران می‌خواهد که سلطه او را پذیرا باشند و اهداف او را تعقیب کنند، اگر این نظام از میان نظام‌های جهانی رخت بندد، مناسبات عادلانه‌ای میان همه ملت‌ها برقرار می‌شود.
 
وی بیان کرد: ملت ما در طول 8 سال در معرض وحشیانه‌ترین تجاوزات متصوره قرار گرفت و با حمایت همه کشورها و دولت‌های غربی و کشورهای عربی منطقه ملت ما تحریم شد و در سایه جنگ بخش وسیعی از اراضی کشور ما به اشغال دشمنان درآمد و بیش از 4 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی ایران اسلامی آلوده به مین، مواد منفجره و سلاح‌های خوشه‌ای شد این بدان معناست که بخش عظیمی از اراضی ما از حیث انتفاع خارج شد و ملت ما برای پاکسازی و آماده‌سازی آن‌ها جهت بهره‌مند شدن از مواهب طبیعی هزینه‌های زیادی را متقبل شد و در این مسیر شهدا و جانبازان عزیزی را تقدیم کرد.
 
سردار دهقان گفت: امروز توانسته‌ایم بخش‌های عظیمی را از این زمین‌های آلوده پاکسازی کنیم و قسمت اندکی از این زمین‌های آلوده باقی مانده که با سرعت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پاکسازی خواهد شد. امروز جمهوری اسلامی ایران صاحب تجربه ارزشمندی در امور فنی و درحوزه خنثی سازی است و آماده تبادل تجربیات در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها