شهادت همرزم قدیمی «حاج قاسم سلیمانی»/ سردار «محبعلی فارسی» که بود؟ + تصاویر

سردار «محبعلی فارسی» درعملیاتهای مختلف جنگ از سال ۱۳۶۰ در کنار «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «حاج قاسم میرحسینی»، قائم مقام لشکر۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند.
کد خبر: ۲۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ - 02May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار جانباز «حاج محبعلی فارسی» که سالیان متمادی در کسوت فرماندهی گردانهای 409و 405 لشکر همیشه پیروز 41 ثارالله به فرماندهی سردار سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی» در دفاع مقدس بودند، صبح امروز پس از سالها تحمل درد و رنج جراحت شدید شیمیایی در در زاهدان به جمع یاران شهیدش پیوست.


سردار «حاج محبعلی فارسی» درعملیاتهای مختلف جنگ از سال 1360 در کنار «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «حاج قاسم میرحسینی»، قائم مقام لشکر41 ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند.

وی از سال 1364به عنوان فرمانده گردان مستقل409 استان سیستان و بلوچستان منصوب و با درایت و فرماندهی  ممتازی که درعملیاتهای مختلف از وی دیده می‌شد، همواره از یاران صدیق فرماندهی لشگر41 ثارالله محسوب و سخترین  ماموریتها بر دوش وی و نیروهای تحت امرشان گذاشته می‌شد.

حاج «محبعلی فارسی» در تاریخ 31تیرماه 1367درحالیکه فرماندهی گردان 405 لشکر41 ثارالله را برعهده داشت، در محور اهواز خرمشهر با هوش و ذکاوت خویش درجریان عقب‌راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران  نفر و در‌حال دفاع  جانانه در ایستگاه حسینیه، در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سویی دیگر  بچه‌های گردان را به محاصره خویش در‌آورده بودند، پس از ساعتها مقاومت  به اسارت دشمن درآمد.
 
شهادت همرزم قدیمی «حاج قاسم سلیمانی»/ سردار «محبعلی فارسی» که بود؟ + تصاویر
 
وی در دوران اسارت در اردوگاه  17و 18 تکریت، مدیریت و رهبری  بچه‌های لشکر 41 ثارالله را به نحو خردمندانه‌ای برعهده داشتند و در وحدت و صبر و بصیرت  آزادگان در برابر فشار شکنجه‌های سخت و طاقت‌فرسای دشمن نقش آفرینی کرد.

این جانباز و آزاده سرافراز، در آبانماه سال 69 به آغوش میهن اسلامی و خانواده وهمرزمان خود بازگشتند ولی بعد از آن دوران سخت رنجها و مشقات پس از اسارت وی به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.

«حاج محب فارسی» طی چند سال اخیر بارها مورد درمان و عمل جراحی قرار گرفت و نهایتا امروز صبح پس از سالها رنج بیماری و جانبازی به شهادت رسید.
 
شهادت همرزم قدیمی «حاج قاسم سلیمانی»/ سردار «محبعلی فارسی» که بود؟ + تصاویر
منبع: جهان نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار