نمایشگاه کتاب -27/ مدیر موسسه شهید کاظمی به دفاع پرس خبر داد؛

چاپ داستان 7 شهید مدافع حرم برای کودکان/ تیراژهای میلیونی برای کتاب دفاع مقدس

علی خلیلی با اشاره به انتشار 7 داستان از زندگی شهدای مدافع حرم گفت: 7 داستان از شهدای مدافع حرم برای کودکان به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید.
کد خبر: ۲۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 03May 2017
«علی خلیلی» مدیر موسسه شهید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: حرف ناشران عمومی کشورمان بد بودن اوضاع نشر است، در صورتی که هیجان و شور و خروش هر سال در نمایشگاه بیشتر می‌شود.

وی با انتقاد از آمارهایی که درباره عدم مطالعه در کشورمان منتشر می‌شود، گفت: به نظر من آمارهایی که درباره سرانه مطالعه در کشورمان منتشر می‎‌شود حساب شده و دقیق نیست.
 
بیشترین میزان مطالعه کشور متعلق به ادبیات دفاع مقدس است

مدیر موسسه شهید کاظمی افزود: اگر آمارهای عدم مطالعه در کشورمان درست باشد می‌توان گفت بیشتر کتاب‌هایی که در کشورمان مطالعه می‌شود، ادبیات دفاع مقدس است. دلیل این مدعا نیز آمارهای فروش چند سال گذشته این نوع کتاب‌ها است.

خلیلی بیان کرد: کتاب‌های زیادی در چند سال گذشته با مسابقه و تقریظ رهبر معظم انقلاب وجود داشته است که مورد استقبال و اقبال مردم قرار گرفته است.
 
دلیل فروش صرفا تقریظ رهبری نیست؛ کتاب‌ها خودشان قابلیت داشته‌اند

وی درباره کتاب‌های تقریظی رهبر انقلاب گفت: به نظر من دلیل فروش کتاب‌هایی که مورد تقریظ رهبر انقلاب قرار می‌گیرند صرفاً تقریظ‌ها نیست. بعضی‌ها می‌گویند این کتاب‌ها فقط به دلیل تقریظ رهبر انقلاب مورد استقبال قرار می‌گیرند که من می‌گویم چنین نیست. این کتاب‌ها ابتدا قابلیت داشته‌اند که مقام معظم رهبری بر آن نوشته است.
 
منتشر نشود/ چاپ داستان 7 شهید مدافع حرم برای کودکان/ تیراژهای میلیونی برای کتاب دفاع مقدس/ توجه ویژه به مدافعان حرم
 
مدیر موسسه شهید کاظمی تاکید کرد: رهبر انقلاب با تقریظ‌هایشان کتاب‌ها را معرفی می‌کنند و مردم برای خواندن آن اقدام می‌کنند. امروز اگر فعالیتی در حوزه نشر صورت می‌گیرد اکثراً در بین ناشران ادبیات دفاع مقدس است و اگر هم فروش خوبی وجود دارد متعلق به کتاب‌های خوب دفاع مقدس است.
 
شهدا به کتاب دفاع مقدس برکت می‌دهند

خلیلی معیار کتاب خوب را صفحه‌بندی، جلد مناسب و محتوای خوب آن دانست و بیان کرد: اگر کتابی قیمت، صفحه‌بندی، جلد و متن و محتوای خوبی داشته باشد مورد توجه قرار می‌گیرد. ویژگی کتاب‌های دفاع مقدس برکتی است که با نام شهدا به آن‌ها داده می‌شود.
 
تیراژهای میلیونی متعلق به دفاع مقدس است

وی اظهار داشت: تیراژهای میلیونی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، در کتاب‌های دفاع مقدس شکل گرفته است. کتاب‌های «خاک‌های نرم کوشک»، «ابراهیم هادی» و «من زنده‌ام» با بیش از دویست چاپ، از نمونه‌های این کتاب‌هاست. هر ساله ما چند کتاب با چنین تیراژهایی مشاهده می‌کنیم.

مدیر موسسه شهید کاظمی درباره کتاب‌های تازه نشر این موسسه نیز گفت: امسال 20 کتاب جدید را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم. کتاب «چشم‌روشنی» زندگی جانباز شهید سید جواد کمال، روایتی از یک جانباز به قلم «کوثر لک» که همسرشان خاطرات او را بیان کرده است که پیش‌بینی می‌کنیم این کتاب از کارهای پُرفروش امسال باشد.

خلیلی افزود: «سبویی که نشکست» نام کتاب دیگری است که خودنوشته حسین ابراهیمی‌کوشالی از دوران دفاع مقدس است. ایشان که در آن ایام نوجوان بوده است به همراه پدرشان به جبهه می‌رود و به خاطر سن و سال کم‌شان مجبور به اداره زندگی می‌شود، نهایتاً سنشان به حدی می‌رسد که اواخر دوران دفاع مقدس به جبهه می‌رود. نمونه این کتاب کم کار شده است.

وی عنوان کرد: «از حاج ابراهیم تا خان‌طومان» دربرگیرنده 20 تا 30 شهید مدافع حرم است که در سوریه به شهادت رسیده‌اند. شهدای این کتاب از لشکر 27 کربلا هستند. ما توانستیم سه جلد کتاب برای این شهدا کار کنیم که در نمایشگاه رونمایی می‌شوند.
 
منتشر نشود/ چاپ داستان 7 شهید مدافع حرم برای کودکان/ تیراژهای میلیونی برای کتاب دفاع مقدس/ توجه ویژه به مدافعان حرم
 
مدیر موسسه شهید کاظمی گفت: همین بچه‌ها سال 1393 در ارتفاعات حاج ابراهیم با گروهک پژاک درگیر می‌شوند. این بچه‌ها که 25 نفر بودند در خان‌طومان سوریه شهید می‌شوند. این کتاب‌ها دربرگیرنده خاطرات این عزیزان است که به شکل مستند روایی توسط سیدعبدالرضا هاشمی ارسنجانی نوشته شده است.

خلیلی بیان کرد: کتاب «از ام‌الرصاص تا خان‌طومان» نیز نام یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه است که روایتی با قلم نویسنده دیگری است که به حادثه دیگری می‌پردازد. بچه‌های 25 کربلا در عملیات کربلای 4 خیلی شهید داده بودند و این روایت را مصیب معصومیان نوشته است که در کربلای 4 و در خان‌طومان حضور داشته است.
 
شالی‌کار؛ شهید مدافع حرم با سرمایه هنگفت

وی ادامه داد: کتاب دیگر ما از شهید شالیکار است که امسال به نمایشگاه خواهد آمد. وی در منطقه سوریه به شهادت رسیده و از بچه‌های شمال است که در دوران دفاع مقدس جانباز شده بود. ایشان پس از اتمام دفاع مقدس و دوران خدمت بازنشست می‌شود و به کارهای اقتصادی مشغول بوده و زمانی که به شهادت رسیده بود فقط 16 خانه در شمال داشت.
 
مدیر موسسه شهید کاظمی بیان داشت:‌ شهید شالیکار تصمیم می‌گیرد به سوریه برود و چند مدت از لحاظ معنوی خودشان را تقویت می‌کند و با یک سرمایه هنگفت به سوریه می‌رود و به شهادت می‌رسد. در بحث مدافعان‌حرم کتاب دیگری درباره شهید رادمهر چاپ شده است که کتاب‌های فوق‌العاده خوبی است و تعداد صفحات کتاب‌ها زیاد و پُر حجم است.
 
چاپ داستان 7 شهید مدافع حرم برای کودکان

خلیلی عنوان کرد: 7 عنوان کتاب درباره شهدا مدافع حرم تهران برای کودکان کار کرده‌ایم که باید گفت نخستین کارهای چاپ شده مدافعان حرم برای کودکان به شمار می‌آیند. این کتاب‌ها اکثراً شعر و داستان کودک است که خیلی زیبا تصویرگری شده است.

وی درباره علت رویکرد این موسسه به شهدای مدافع‌‌ حرم نیز بیان کرد: ما در سه محور دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و بیانات رهبری کار می‌کنیم اما محوریت کار امسال ما به دلیل کم کاری‌های صورت گرفته و فداکاری‌های مدافعان حرم اختصاصاً به شهدای مدافع حرم مربوط می‌شود که به لطف خدا تا به امروز نیز خوب پیش رفته و استقبال و فروش خوبی داشته است.

مدیر موسسه شهید کاظمی  بیان کرد: «پاسداران جوان» یکی دیگر از کتاب‌های تازه چاپ شده امسال است. این کتاب درباره شخصی است که اوایل انقلاب به کردستان می‌رود. این شخصیت نقش پاسداران در کردستان را روایت می‌کند. وقتی این روایت را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم اولاً بدتر از داعش، روزگاری در کردستان ما وجود داشته است و ثانیاً به این نتیجه می‌رسیم که اگر پاسداران شهیدی، مانند بروجردی و متوسلیان نبودند وضع امروز ما بدتر از سوریه بود.

خلیلی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 120 عنوان کتاب توسط نشر شهید کاظمی به نمایشگاه خواهد آمد که 40 عنوان آن مربوط به سال 1395 بوده و 20 عنوان از این تعداد، امسال برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
 
پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر شهید کاظمی

وی گفت: کتاب‌های «کار باید تشکیلاتی باشد» با  تیراژ 40 هزار، «توقف ممنوع» انتظارات رهبر انقلاب از جوان و نوجوان ایرانی با تیراژ 20 هزار، «زندگی به سبک جهادی» با تیراژ 20 هزار، «نفوذ» بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن با تیراژ 15 هزار «دیدم که جانم می‌رود» خاطرات دفاع مقدس با تیراژ 30 هزار، «سفر سرخ» زندگی شهید علم‌الهدی با تیراژ 15 هزار، «مُلا صالح» خاطرات مترجم 23 اسیر نوجوان دوران دفاع مقدس با تیراژ 15 هزار از جمله کار‌های پُرفروش‌های موسسه شهید کاظمی در سال‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها