وزش تندباد شدید در البرز/ بارش تگرگ و آب‌گرفتگی معابر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به فعالیت یک سامانه بارشی در استان، گفت: فعالیت این سامانه موجب وزش بادهای شدید و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ - 02May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مهدی مهرور»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز  در گفتگویی با اشاره به صدور اخطاریه شماره هشت اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: طبق این اخطاریه یک سامانه جوی از غرب وارد کشور شده و استان البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ضمن هشدار به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان گفت: این سامانه امروز وارد استان شده و تا جمعه وضعیت جوی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مهرور تأکید کرد: طی روزهای یادشده آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت استانداری البرز با اشاره به مه آلودگی در روزهای اخیر گفت: با توجه به بارش‌ها در پاره‌ای مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌های استان، به دستگاه‌های خدمات رسان هشدار داد برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مهرور همچنین به مسافران عبوری از محوهای مواصلاتی استان به‌ویژه محور کوهستانی کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به بارش‌های رگباری شدید موقت و وقوع صاعقه به خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، گفت: بارش تگرگ و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و وزش تندباد شدید ممکن است منجر به شکست درختان شود.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها