معرفی کتاب؛

شور شب‌های قلاویزان

«شور شب‌های قلاویزان» مجموعه‌ خاطرات رزمندگان ایلامی به صورت تاریخ شفاهی است که به بیان چگونگی زندگی در دوران دفاع مقدس پرداخته است.
کد خبر: ۲۳۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ - 03May 2017
شور شب های قلاویزان

به گزارش دفاع پرس از ایلام، «شور شب‌های قلاویزان» عنوان کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس ایلام است که «سالم پوراحمد» در این کتاب به بیان خاطرات فرمانده دوران دفاع مقدس «خدارحم سحری» پرداخته است.

خدارحم سحری در «شور شب‌های قلاویزان» در یازده فصل از شروع زندگی خود و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و هجوم وحشیانه رژیم بعث عراق به سرزمین‌مان پرداخته و در این بین به بیان خاطرات تلخ و شیرین آن ایام اشاره دارد.

در پایان این کتاب عکس‌های متنوعی از دوران دفاع مقدس از خدارحم سحری و دیگر همرزمانش که شاید کمتر دیده شده گنجانده شده است.

قسمتی از متن کتاب:

خبر پذیرش قطعنامه 598 از طریق رادیو غافل­گیرمان کرد. انگار به ما گفتند کره­ زمین منفجر شده است؛ آن­قدر خبر غیرمترقبه بود. بچه‌­ها شروع کردند به سر و صورت خود زدن. آقای علی رشیدی، پای مصنوعی‌اش را درآورد و با آن به سر و صورت خود می‌­زد و می‌­گفت: چرا باید این‌طوری شود. هیچ­کس نبود که نالان نباشد، تا روز بعد که حضرت امام (ره) آن پیام تاریخی را دادند که آبی بود بر آتش درون بچه‌­ها. همه تا صبح گریه و زاری کردیم. حتی مردم عادی هم همین احساس را داشتند. با آن پیام حضرت امام (ره)، همه ­چیز برای همه حل شد. امام فرمودند: «ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم...»

«شور شب های قلاویزان» در 341 صفحه مصور در انتشارات سوره عشق و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام در 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار