رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

نقش تهاجم فرهنگی در اعتیاد جوانان ایرانی/ پیشگامی خانواده‌ها در ریشه‌یابی اعتیاد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود مواد مخدر به کشور ما بر پایه تهاجم فرهنگی علیه ایران انجام می‌گیرد و دشمن با این کار قصد دارد جوانان ما را معتاد کند تا در سیاست‌های استعمارگران بازیگران نقش‌هایی شوند که آن‌ها می‌خواهند.
کد خبر: ۲۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ - 22July 2014

نقش تهاجم فرهنگی در اعتیاد جوانان ایرانی/ پیشگامی خانواده‌ها در ریشه‌یابی اعتیاد

"عبدالرضا عزیزی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دفاع پرس با اشاره به بلای خانمانسوز اعتیاد اظهار داشت: مصرف مواد مخدر در جامعه ما یک دغدغه است و اهمیت مبارزه با آن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: برای مبارزه با این معضل مهم که یکی از بزرگترین آسیبهای اجتماعی محسوب میشود باید چارهای نو اندیشید تا بتوان بهدرستی آن را در جامعه درمان کرد؛ چرا که ورود مواد مخدر به کشور ما بر پایه تهاجم فرهنگی انجام میگیرد که از سوی دشمنان طراحی و اجرا میشود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دشمن با این کار قصد دارد جوانان ما را معتاد کند تا در سیاستهای استعمارگران، بازیگران نقشهایی شوند که آنها میخواهند؛ بنابراین ما باید برای مقابله با این دسیسه شوم دشمن تدبیری مناسب بیاندیشیم.

عزیزی افزود: برای این امر در ابتدا باید جوانان را بهخوبی بشناسیم و بفهمیم چه چیزی موجب میشود که یک جوان در اوج جوانی و اقتدار تن به ذلت اعتیاد داده و هیچ چیز جز مصرف مواد به هر طریقی برایش اهمیت نداشته باشد، چه بسا که در پی اعتیاد با مشکلات بسیار بزرگتری روبرو میشود.

وی تأکید کرد: خانواده اصل مهمی است که نباید آن را هرگز فراموش کرد؛ چرا که اولین کسانی که متوجه اعتیاد افراد میشوند پدران و مادران فرد معتاد هستند و بهخوبی میتوانند در ریشهیابی این مساله مهم به ما کمک کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر به موقع با مساله اعتیاد جوانان برخورد نکنیم این افراد بیمار به بزهکارانی خطرناک تبدیل میشوند که برای دستیابی به مواد مخدر دست به هر کاری میزنند که از جمله این کارها میتوان سرقت، شرارت و حتی قتل را نام برد.

عزیزی گفت: در گذشته جوانان با ورزشهای میدانی مانند فوتبال، والیبال و... خود را سرگرم میکردند، اما متاسفانه امروزه محو اینترنت، تنهایی و فضاهای سایبری خطرناکی شدهاند که دشمن به خوبی آن را در دست گرفته که نباید اینگونه باشد.

وی در پایان این گفتوگو خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر ما جزء اولینها هستیم که با جدیت این مسئله را پیگیری میکنیم؛ اما باید شیوههای دیگری نیز به تجربیات گذشته اضافه شود تا بتوانیم در زمینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور عملکرد مؤثری داشته باشیم و به نوعی میزان ورود مواد را به صفر برسانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار