نصرالله در سخنرانی به مناسبت روز جانباز:

جانفشانی جانبازان موجب توازن در قدرت بازدارندگی شد

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جانباز، جانفشانی‌های آنها را موجب توازن در قدرت بازدارندگی و تقویت معادله ارتش، ملت و مقاومت دانست.
کد خبر: ۲۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ - 02May 2017
جانفشانی جانبازان موجب توازن در قدرت بازدارندگی شد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود حلول ماه شعبان و مناسبات این ماه را به مسلمانان تبریک گفت.

وی در ادامه بیان داشت: ما به جانبازان خود و ثبات و صبر آنها افتخار می‌کنیم. زخم و جراحت شنا نشانه زنده‌ای برای تحملتان و همچنین حرکت شما به سوی تقبل مسئولیت‌های عظیم در لبنان، منطقه و مقابله با چالش‌های بزرگ و خطرناک است.

دبیرکل حزب الله افزود: تعداد زیادی از جانبازان ما به میدان‌های جهاد و کار بازگشتند. جانفشانی‌ها دستاوردهای عظیمی برای لبنان حاصل کرد و همچنان این دستاوردها در برابر دیدگان قرار دارد. جانفشانی‌های شما موجب توازن در قدرت بازدارندگی و همچنین تقویت معادله ارتش، ملت و مقاومت شد.

وی در ادامه عنوان کرد: مرزهای سوریه و لبنان پس از خروح عناصر مسلح از تعدادی از مناطق سوریه، شاهد تحول مهمی است. دیگر منطقه یا پایگاه و کوهی وجود ندارد که گروه‌های مسلح از آنجا مناطق لبنان را تهدید نظامی کنند. باید نسبت به حل مشکل گروه‌های مسلح در دامنه‌های عرسال در برهه پیش رو نیز کار کرد. ما باید نسبت به امنیت و ثبات لبنان بیش از مردم حریص باشیم. زیرا این امنیت و ثبات با جانفشانی‌های بسیاری به دست آمده و اجازه دست‌اندازی به آن را نمی‌دهیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: روز جهانی کارگر را به تمام کارگران تبریک می‌گویم. لبنان از مشکل بزرگی به نام بیکاری که از جمله خطرناک‌ترین مشکلات است، رنج می‌برد. بیکاری را نباید به تعویق انداخت و به عنوان مسئله اولویت‌دار باید به آن نگریست. دولت در این زمینه مسئولیت دارد و احزاب و گروه‌های سیاسی نیز باید راهکارهای جزئی برای حل این مشکل ارائه دهند. از دولت لبنان درخواست می‌کنم که مسئله بیکاری را در اولویت‌های خود قرار دهد و گروهی متخصص را برای بررسی این مشکل و راه حل آن شکل دهد. ما از دولت می‌خواهیم با استفاده از تجربیات جهانی در زمینه حل مشکل بیکاری، برای این موضوع برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه به موضوع قانون انتخابات لبنان پرداخت و گفت: قانون انتخابات واقعا موضوع حساسی است و بسیاری با این قانون مانند مرگ و زندگی برخورد می‌کنند. این قانون با قوانین دیگر که برخی آن را تاسیسی و سرنوشت‌ساز می‌خوانند، تفاوت دارد. برخی از قانون انتخابات برای تسویه حساب‌های سیاسی یا تخریب ائتلاف‌های دیگر استفاده می‌کنند.

دبیرکل حزب الله افزود: برخی حزب‌الله را بدون دلیل و مدرک متهم می‌کنند که با انتخاب نمایندگان مسیحی در پارلمان توسط آراء خودشان مخالف است و بدون مدرک این اتهامات را وارد می‌کنند. این در حالی است که ما به آنها مدرک و دلیل ارائه می‌دهیم مبنی بر اینکه زمانی‌که در گذشته طرح قانون ارتودکسی را ارائه کردند، ما با آن موافقت کردیم. ما با قانون ارتودکسی که به مسیحی اجازه می‌دهد نمایندگان خود را انتخاب کنند، موافقت کردیم و از آن عقب‌نشینی هم نکردیم.

وی ادامه داد: اگر ما با این قانون مشکل داشتیم، به گونه‌ای دیگر با آن برخورد می‌کردیم ولی از دیدگاه ملی با آن برخورد کردیم. ما از نسبیت به این دلیل سخن می‌گوییم تا برخی‌ها را اقناع کنیم و درست بودن این روند قانونی را توضیح دهیم. ما نمی‌خواهیم قانون نسبیت را به کسی تحمیل کنیم بلکه قصد نداریم هیچ قانون انتخاباتی را بر کسی در لبنان تحمیل کنیم. هر مذهبی حساسیت‌هایی دارد و باید به آن توجه کرد. ما به تفاهم و توافق و ادامه گفتگوها برای رسیدن به نتیجه‌ای در زمینه قانون انتخابات دعوت می‌کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: نیاز به مقداری عقب‌نشینی‌ها داریم. ما شبانه روز برای حل مشکل قانون انتخابات تلاش و کار می‌کنیم. کشور در لبه پرتگاه قرار دارد و اگر به قانون انتخابات جدید دست نیابیم، باید تمام گزینه‌های بد را تمدید کنیم. لبنان را به پرتگاه سوق ندهید. زیرا کشور ما امانتی در دستانمان است و نباید آن را به پرتگاه بیندازیم. همه باید مسئولیت پذیر باشند و انداختن مسئولیت بر دوش دیگران فایده‌ای ندارد. باید با جدیت کار کرد تا در زمان باقی‌مانده قانون انتخابات حل شود و کشور را نجات دهیم.

وی در ادامه درباره اعتصاب غذای گسترده حدود دو هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما اقدام قدرتمندانه اسرای فلسطینی را تایید و با آنها همبستگی می‌کنیم و به این اقدام کمک می‌کنیم. اعتصاب غذای اسیران اقدامی مجاهدانه و قدرتمندانه و محقانه برای تحقق خواسته‌ها می‌باشد. واکنش اسرائیلی‌ها به اعتصاب غذای اسیران قابل پیش‌بینی بود ولی آنچه مایه شگفتی است، سکوت رسمی جهان عرب و مردم است. اگر این اعتصاب غذای اسیران در مکانی دیگر رخ می‌داد دنیا قیام می‌کرد و نمی‌نشست.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره وضعیت عراق نیز عنوان کرد: برخی شبکه‌های عربی در حال حاضر از داعش در برابر نیروهای عراقی حمایت می‌کنند. زیرا هدفشان، الحاق عراق به منظومه آمریکایی است.

وی همچنین در خصوص یمن نیز گفت: علیرغم اعتراف سازمان ملل به مرگ میلیون ها یمنی به دلیل گرسنگی و اینکه این سازمان می داند، سعودی ها مرتکب این جنایت شده اند، باز هم احدی جرأت نمی کند حرف حق بزند.

سید حسن نصرالله درباره سوریه نیز بیان داشت: علیرغم فجیع بودن کشتار در منطقه «الراشدین»، وجدان‌های عربی هیچ‌گونه اقدام و تحرکی نداشتند. این در حالی است که برای بررسی حادثه خان‌شیخون که هیچگونه سند و دلیل و مدرکی هم در رابطه با آن وجود ندارد، آماده بودند. آمریکایی‌ها با تشکیل کمیته تحقیق به منظور محکوم کردن قاتل شیمیایی در خان شیخون مخالفت می کنند.

وی افزود: از این جامعه بین‌المللی انتظار عدالت و انصاف و احقاق حقوق نداشته باشید. اگر لبنان از آزادی، کرامت و امنیت برخوردار است، به لطف نفس‌های باارزش جانبازان و خون کسانی است که در خاک‌های این کشور ریخته شد. ما بر روی حضور در میدان‌ها و نیروهای خود حساب می‌کنیم. زیرا در جهان گرگ‌ها زندگی می‌کنیم. باید قوی باشیم تا جهان به ما احترام بگذارد و در صورت ضعیف بودن، ما را خواهند خورد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: اگر گروه‌های مسلح می‌توانستند نظام سوریه را سرنگون و ارتش این کشور را تجزیه کنند، سرنوشت مردم سوریه چه بود؟ همانگونه که درگیری ها در غوطه شرقی در جریان است. اگر عناصر مسلح بر سوریه مسلط می شدند، این کشور در برابر یک جنگ داخلی نامحدود و بدون اصول و ضوابط در تمام مناطق قرار می گرفت. گروه های مسلحی که با یکدیگر درگیر هستند، نمونه ای از آن چیزی است که سعودی ها، آمریکا و ترکیه قصد داشتند جایگزین نظام کنونی سوریه کنند. وضعیت سوریه و مردم این کشور و لبنان و منطقه تا کجا پیش خواهد رفت؟

وی تصریح کرد: با توجه به حوادث کنونی، هر روز مطمئن تر می شویم که گزینه حزب الله برای حضور در سوریه و جنگ با تروریست ها در این کشور گزینه ای صحیح و به موقع بود. گروه های تکفیری در پیش از هر کس خطری برای اهل تسنن محسوب می شوند. هر لحظه ای که در سوریه می گذرد، لحظه پیروزی است. زیرا افرادی که جنگیدند و مقاومت کردند، به هیچ وجه به گروه های تروریستی اجازه نخواهند داد دولت و ارتش سوریه را سرنگون کنند و این یک پیروزی عظیم است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار