سردار فتحی زاده مطرح کرد؛

ضرورت تقویت زیرساخت‌ها در مرز خسروی برای تسهیل تردد زائران اربعین

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی بر تقویت زیرساخت‌ها و امکانات مناسب در این منطقه مرزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال و توزیع جمعیتی صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.
کد خبر: ۲۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ - 03May 2017
ضرورت تقویت زیرساخت‌ها در مرز خسروی برای تسهیل تردد زائران اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محسن فتحی زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در جلسه قرارگاه اربعين ناجا که در کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: اميد است زحمات تمام کسانی که در راه خدمت رسانی به زوار امام حسين (ع) دخيل هستند مورد رضای خداوند قرار گيرد.

وی به بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در این بازدید، شاهد روحيه مضاعف و مثبتی بودم که با تلاش وصف ناپذیری در حال مهیا شدن برای پذيرايی از زوار اباعبدالله حسين (ع) هستند، مطمئن باشید با عشق به امام حسين (ع) کارهايی را که در شرايط عادی دشوار و غيرممکن به نظر می‌رسد، به راحتی انجام می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: در بازديد از پايانه مرزی خسروی و مسير قصرشيرين به خسروی، زيرساخت‌ها به حد مطلوب فراهم است؛ پیش بینی می‌شود در عملیات بزرگ اربعین امسال، شاهد افزایش 20 الی 25 درصدی زوار نسبت به سال گذشته باشیم و احتمالا سهم تردد زائران از مرز خسروی حدود 500 هزار نفر باشد.

وی به عشق و علاقه مجموعه کارکنان ناجا در خدمت رسانی به زوار حسينی اشاره و بیان کرد: همه کارکنان دخيل در امر خدمت رسانی به زوار بی صبرانه مشتاق فرا رسيدن اربعين برای ارائه خدمت به آن‌ها هستند؛ خدمت به زائران امام حسین (ع) از افتخارات ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ويژگی پياده روی اربعين اين است که در بازه زمانی کم، جمعيتی بسيار زياد بايد از مرز به صورت روان عبور کنند و ما بايد با تمام امکانات، آماده تسهيل تردد زوار از مرز باشيم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال بروز رسانی طرح‌های عملیاتی، ترافیکی و امنیتی ویژه اربعین است، گفت: در آن سوی مرز نیز جلساتی با طرف عراقی برگزار می‌شود تا امکانات و زيرساخت‌های این کشور از قبیل تعداد گيت‌های ورودی و خروجی، ظرفيت پذيرش و مسائل امنيتی و... مورد بحث قرار بگیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مرز خسروی شرايط بسيار متفاوتی با ساير مرزهای کشور دارد بر تقویت زيرساخت‌ها و امکانات مناسب در اين منطقه مرزی تاکید کرد و گفت: اميدواريم با بازگشايي مرز خسروی در اربعين امسال و توزيع جمعيتي صورت گرفته، فشار از سه مرز دیگر برداشته شود.

در ادامه این جلسه، مهندس اکبری فرماندار شهرستان قصرشيرين گزارشی از وضعيت این شهرستان، زيرساخت‌های موجود و مصوبات جلسات هماهنگی با دستگاه‌های ذيربط استانی و محلی ارائه داد و ابراز اميدواری کرد: بازگشايی کامل مرز رسمی «خسروی» بر روی زائران حسينی موجب بازگشت دوباره رونق اقتصادی به شهرستان قصرشيرين شود.

سردار پاکباز فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه، با بيان اينکه مرز خسروی مهمترين و نزديكترين مرز به عتبات عاليات است، گفت: مجموعه فرماندهی مرزبانيیاستان کرمانشاه آمادگی لازم برای ارائه خدمت به زائران اباعبدالله حسين(ع) دارد؛ کلیه کارکنان مرزبانی استان کرمانشاه و هنگ مرزی قصرشيرين مفتخر هستند که خادم زائران امام حسين(ع) و عتبات عاليات باشند و امنيت اين عزيزان را در نوار مرز تأمين کنند.

بازديد از پايانه مرزی خسروی و نقطه صفر اين مرز برای بررسی زيرساخت‌ها برای بازگشايی مرز رسمی و هماهنگی دستگاه‌های ذيربط به منظور تسهيل تردد زائران اربعين از برنامه‌های سفر سردار فتحی زاده به استان کرمانشاه بود.

گفتني است، شهرستان قصرشيرين دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذير درجه يک تا سه با 322 اتاق و يک هزار و 200 تخت است که بيشتر اين اماکن در اوايل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يک شب را در اين منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

همچنین مرز خسروی نزديکترين نقطه از کشورمان به عتبات عالیات است که اين مرز رسمی تا بغداد پايتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمين 203 و تا سامرا 326 کيلومتر فاصله دارد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار