سردار اشتری:

حرفه‌ای‌ترین نیروها باید در کلانتری‌ها به کارگیری شوند/ رونمایی از سامانه نظارتی هوشمند پلیس پیشگیری

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه حرفه‌ای‌ترین و چابک‌ترین نیروهای پلیس باید در کلانتری‌ها به کارگیری شوند، گفت: مهارت افزایی در گرو توجه به آموزش است.
کد خبر: ۲۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 03May 2017
حرفه ای ترین نیروها باید در کلانتری ها به کارگیری شوند/ رونمایی از سامانه نظارتی هوشمند پلیس پیشگیری
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مدیران و روسای پلیس پیشگیری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم از ماه رجب فیض کافی را برده باشیم و از ماه شعبان و رمضان نیز بهره کافی ببریم.

وی افزود: افتخار ما این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری خدمت می‌کنیم، خدمت به مردم از بالاترین توفیقات است و باید قدردان این توفیق باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت و سلامت از بالاترین نعمت‌ها هستند، ادامه داد: مهم‌ترین خدمت ما به مردم خدمت و تلاشی است که نتیجه آن امنیت و نظم باشد و باید قدردان این موقعیت و مسئولیت باشیم.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه سردار شرفی گفت: همواره باید نتیجه نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای ارتقاء امنیت باشد.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: وظیفه شناسی، مردم داری، اخلاق مداری، عمل به تعهدات دینی، اخلاقی و کاری مصداق بارز عبادت و قدرشناسی در محضر خداوند است.

سردار اشتری با بیان اینکه مجموعه ناجا از پاک‌ترین، شجاع‌ترین، مجاهدترین و مردمی‌ترین سازمان‌های کشور است، اشاره کرد: سال گذشته براساس نظرسنجی 4 دستگاه خارج از ناجا، میزان رضایت مندی مردم از عملکرد برخی سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت که نیروی انتظامی حائز رتبه 4 از 23 شد که این بیانگر اعتماد و رضایت مردم از ناجاست و باید تلاش کنیم که این رضایتمندی را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری با بیان اینکه کارکنان ناجا برای نظم و امنیت کشور از جان مایه می‌گذارند، ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای تأمین نظم و امنیت 14 هزار شهید، بیش از 20 هزار جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم نظام، انقلاب و مردم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نشست اخیر فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی ادامه داد: مدعوین و مسئولان حاضر در این همایش به ویژه حجت الاسلام و المسلمین «محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار شیرازی و ... به عنایت مقام معظم رهبری به ناجا و رضایت ایشان از عملکرد نیروی انتظامی اشاره داشتند که باید قدردان این موقعیت باشیم، چرا که رضایت معظم له بالاترین سرمایه است و باید تلاش کنیم که این سرمایه و برکت بزرگ را حفظ و ارتقاء دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و در شرفیابی که به محضر حضرت آقا در سال 95 داشتیم معظم له موضوع توجه به کلانتری و پاسگاه‌ها را مورد تأکید قرار دادند، به همین منظور این طرح باید به جد دنبال و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ابعاد مختلف تقویت شوند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه باید حرفه‌ای‌ترین و چابک‌ترین نیروهای پلیس در کلانتری‌ها به کارگیری شوند، بیان کرد: حرفه‌ای شدن پلیس در گرو توجه به آموزش است. همواره بر اولویت آموزش در نیروی انتظامی تأکید داشته‌ام و فعالیت‌های قرارگاه جهادی آموزش و تربیت نیز باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتقاء مهارت تیراندازی در کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها نیز از الزامات است، افزود: پلیس باید در مسیر دانش بنیانی حرکت کند در واقع دانش بنیانی پلیس به معنای تحقق حرفه‌ای شدن است، البته در کنار مهارت افزایی باید اخلاق مداری و برخورد خوب و مناسب با مردم و مراجعه کنندگان را نیز در نظر داشت، پاسخگویی سریع، دقیق و مطلوب به مردم توأم با اخلاق مداری رویکرد اولویت‌دار نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات انتظامی از جدی‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری است. در همین راستا طرح‌های مختلفی دنبال و اجرایی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه تشدید مبارزه با قاچاق از اولویت‌های ناجا در سال جاری است، عنوان کرد: برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق از محوری‌ترین برنامه‌هاست که پلیس پیشگیری در این راستا می‌تواند نقش موثری داشته باشد هر چند براساس گزارش‌های دریافتی تاکنون در این عرصه عملکرد خوبی داشته است.

وی تأکید کرد: به کارگیری تجهیزات نوین، کنترل مبادی ورودی و ... در فرآیند مبارزه با قاچاق بسیار کارآمد و نقش آفرین هستند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده قاچاق عنوان کرد: راه اندازی یگان حفاظت از گمرک بیانگر اقدام پلیس در جهت تشدید مبارزه با قاچاق است و ایستگاه‌های ایست و بازرسی نیز باید در این راستا تقویت شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور مقابله با سرقت و مواد مخدر را از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: مقابله با سرقت و مواد مخدر براساس برنامه ریزی، اشراف اطلاعاتی و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم، گفت: تأمین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و باید تلاش کنیم با به کارگیری همه توان و ظرفیت چون همیشه در این عرصه با موفقیت عمل کنیم.

وی از آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت انتخابات با 300 هزار نیرو خبر داد و گفت: پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها باید با آمادگی کامل برای اجرای این مأموریت مهم حضور پیدا کنند.

سردار اشتری در پایان با تقدیر از تلاش همه کارکنان ناجا گفت: عملکرد خوب و رضایت بخش، نتیجه زحمات شبانه روزی است و همواره باید برای ارتقاء میزان رضایتمندی مقام معظم رهبری و مردم تلاش کنیم.

گفتنی است در این همایش از سامانه تخصصی و نظارتی هوشمند پلیس پیشگیری با حضور فرمانده ناجا رونمایی و از برخی مدیران برتر مجموعه پلیس پیشگیری و خانواده شهدا و جانبازان تقدیر شد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها