دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم اعتصاب غذای اسرای در بند فلسطینی/ سکوت قابل تأمل مدعیان حقوق بشر

اعتصاب غذای اسرای در بند فلسطینی در حالی‌ وارد سومین هفته متوالی شده است، که تا کنون مدعیان حقوق بشر به اقدام منسجم و هماهنگ فلسطینی‌ها در مبارزه با صهیونیست‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.
کد خبر: ۲۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ - 03May 2017
تداوم اعتصاب غذای اسرای در بند فلسطینی/ سکوت قابل تأمل وجدان‌های خفته عربی
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نزدیک به دو هزار اسیر فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) مصادف با «روز اسیر فلسطین» در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان و وضعیت بد زندان‌ها و به منظور دست‌یابی به حقوق و خواسته‌های مشروع و عادلانه خویش در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند و به رغم سرکوب‌گری و تدابیر رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن اعتصاب غذا، هر روز بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

قبل از این 23 مرتبه اسرای فلسطینی از سال 1967 تا به امروز دست به اعتصاب غذای سراسری زده بودند، که آخرین مورد آن به سال 2014  و اعتصاب غذای اسرای تحت بازداشت موقت در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازمی گردد که 63  روز به طور انجامید.

نکته قابل تأمل این است که اسرای فلسطینی با اعتصاب غذا در زندا‌ن‌های صهیونیستی می‌خواهند نشان دهند که مبارزه با رژیم صهیونیستی محدود به سلاح نیست؛ بلکه ابزارهای دیگری هم وجود دارد، که می‌توانند با توسل به این ابزارها حق قانونی خود را از دشمن متجاوز و اشغالگر بستانند. امروز 17 روز است که اسرای فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تا رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش شروط اعلامی خود کنند. 
 
علاوه بر استقامت 17 روزه اسرای فلسطینی که تا رسیدن به هدف نهایی ادامه خواهد داشت، طفره رفتن مسئولان صهیونیستی از پذیرش شروطی اسرای فلسطینی است که در صورت عدم توجه صهیونیست‌ها به شروط آنها احتمال می‌رود که مدت اعتصاب غذای فلسطینی‌ها طولانی شود و اسرای فلسطینی با مرگ دست و پنجه نرم کنند، که در این صورت مسئولیت مرگ تک‌تک آنها بر عهده مدعیان حقوق بشر است، که به جای اینکه دست به اقداماتی بزنند فقط ادعا می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه جایگاه رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی متزلزل شده است و مقامات این رژیم بیم آنرا دارند که شاید اعتراضات صورت گرفته منجر به محکومیت این رژیم در مجامع بین‌المللی شود. از این رو تلاش می‌کنند با توسل به انواع ابزارهای ضد حقوق بشری، اعتصاب غذای فلسطینیان در بند را در هم بشکند.

در همین راستا مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که مدیریت زندان‌های صهیونیستی به تجاوزات خود علیه اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا شدت بخشیده است، هدف از این تجاوزات تضعیف اراده پولادین این اسرا است.

دایره اطلاع رسانی کمیته امور اسرا و آزادگان و کانون حمایت از اسرای فلسطینی نیز در تازه‌ترین بیانیه مشترک خود اعلام کردند که اسرای فلسطینی نسبت به ادامه نبرد آزادی و کرامت در زندان‌های اسرائیلی مصمم هستند.

در این بیانیه آمده است که این اسرا بر تحقق خواسته‌های عادلانه خود از جمله لغو سیاست‌های ظالمانه مدیریت زندان‌های اسرائیلی از قبیل بازداشت موقت، حبس انفرادی، ممنوعیت ملاقات و قصور عامدانه پزشکی با خانواده هایشان اصرار می ورزند.

در این بیانیه می‌خوانیم، اسرای جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تصمیم دارند در صورت عدم موافقت مدیریت این زندان‌ها با خواسته‌هایشان از هفتم ماه جاری از خوردن آب خودداری کنند.

خلاصه اینکه می‌توان گفت، اقدام هماهنگ و فرا جناحی اسرای در بند فلسطینی نشان می‌دهد که جامعه فلسطینی‌ در مبارزه به صهیونیست‌ها متحد و هماهنگ هستند و حکم ظالمانه دیوان عالی رژیم نامشروع صهیونیستی در خصوص تغذیه اجباری اسرای فلسطینی بیانگر نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ور شدن انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار