تبعات حمایت تل‌آویو از تروریست‌های تکفیری؛

بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی با مشکل مالی مواجه شده‌اند

در پی حمایت درمانی گسترده تروریست‌های تکفیری حاضر در سوریه از سوی بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی، بیمارستان‌های این رژیم با مشکلات مالی گسترده روبرو شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 03May 2017

بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی با مشکل مالی مواجه شده‌اندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه هاآرتص طی گزارشی به وضعیت مجروحان تروریست سوری و خارجی حاضر در بیمارستان‌های اسرائیل و هزینه‌هایی که از این بابت به رژیم اشغالگر قدس تحمیل می‌شود، پرداخت.

تروریست‌های تکفیری، که طی نبرد با نیروهای ارتش و محور مقاومت اسلامی در خاک سوریه مجروح می‌شوند، عموما به صورت روزانه به‌وسیله آمبولانس‌هایی از مناطق اشغالی جولان وارد شمال فلسطین اشغالی می‌شوند. یکی از این مجروحان که «راجی» نام دارد، حدود یک سال و نیم قبل بر اثر اصابت ترکش بمب‌های ارتش سوریه از ناحیه فک مجروح شد و از آن زمان تحت مراقبت کامل پزشکی در بیمارستانی در فلسطین اشغالی قرار دارد.

وی با مقایسه وضع بیمارستان‌های فلسطین اشغالی با اردن گفت: «پیش از آمدن به اینجا، توصیف زیادی از پیشرفته بودن بیمارستان‌های اسرائیل و رسیدگی درمانی خوب شنیده بودم. این در حالی است که داستان‌های دیگری پیرامون دوستان مجروح‌مان در بیمارستان‌های اردن به گوشم می‌رسید. رئیس بخش فک و دهان بیمارستان شخصا مرا جراحی و به وضعیت من رسیدگی کرد.» وضعیت این اسیر هم‌اکنون به گونه‌ای است که زبان عبری را به خوبی صحبت می‌کند و به غذاهای یهودی نیز عادت کرده است.

بیشتر مجروحان تکفیری در بیمارستان‌های شمال فلسطین اشغالی درمان می‌شوند و طول درمان آنان معمولا 23 روز است. با این حال، برخی مجروحان نیز به دلیل شدت جراحت خود، مدت چند ماه یا حتی بیش از یک سال در بیمارستان‌های این رژیم می‌مانند. مهم‌ترین و نزدیک‌ترین بیمارستانی که تروریست‌ها در آن معالجه می‌شوند، بیمارستان شهر نهاریا در ده کیلومتری خاک فلسطین با مرزهای جنوب لبنان است. این مرکز درمانی از سال 2013 (1392) و همزمان با آغاز حمایت درمانی رژیم صهیونیستی از تروریست‌های مسلح حاضر در سوریه، اقدام به درمان مجروحان تروریست کرد. تجربه 4 سال فعالیت در درمان تروریست‌ها، این مرکز را پس از بیمارستان مهم «رامبام» در شهر حیفا، تبدیل به دومین مرکز مهم رسیدگی به مجروحان جنگی در فلسطین اشغالی کرده است.

با این حال، این موضوع هزینه‌های بسیاری برای دولت اشغالگر داشته است. دکتر مسعود برهوم مدیر بیمارستان نهاریا با اشاره به نیاز به اجرای عمل‌های جراحی متعدد روی تروریست‌ها اشاره کرد: «هزینه درمان برخی تروریست‌ها، بیش از یک میلیون شیکل می‌شود! به همین دلیل بدهی ما به دولت به مبلغی حدود 220 میلیون شیکل (حدود 70 میلیون دلار آمریکا) رسیده است!»

در پی بدهی گسترده بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی به دولت در پی صرف هزینه‌های هنگفت برای درمان تروریست‌های تکفیری، یعقوب لیتزمن وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی طی اعتراض به پارلمان رژیم صهیونیستی خواهان رسیدگی به این وضع شد. در پی این اقدام، دولت صهیونیست مقرر کرد که هزینه‌های درمان تروریست‌های تکفیری میان وزارت بهداشت و وزارت جنگ تقسیم شود. همچنین وزارت بهداشت و وزارت امنیت اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مجروحان درمان شده بپردازند.

رژیم صهیونیستی نه تنها از نظر درمانی، بلکه در زمینه‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی نیز کمک شایانی به تروریست‌ها جهت مقابله با نفوذ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بویژه حزب‌الله لبنان در جوار مرزهای شمالی خود کرده است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها