حجت الاسلام بهرامی:

نیروی انتظامی نسبت به تمامیت ارضی کشور غیرت ملی و دینی دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه پلیس اسلامی در هر شرایطی از خط عدالت خارج نمی‌شود، گفت: نیروی انتظامی نسبت به نوامیس مردم و تمامیت ارضی کشور غیرت ملی، دینی و احساس مسئولیت دارد.
کد خبر: ۲۳۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 03May 2017
نیروی انتظامی نسبت به تمامیت ارضی کشور غیرت ملی و دینی داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «ابوتراب بهرامی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در نشست تخصصی معاونان، فرماندهان، مدیران ستادی پلیس پیشگیری ناجا و روسای پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان‌ها با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خداوند متعال را در برابر همه نعمت‌های که عطاء فرموده، شکرگزاریم و خالصانه از خدا می‌خواهیم که همواره روحیه شکرگزاری را در ما زنده بدارد.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه پلیس پیشگیری ناجا به ویژه سردار شرفی افزود: حضور در مجموعه پلیس پیشگیری را توفیق می‌دانم و امید است بتوانیم در راستای خدمت به مردم گام برداریم چرا که خدمت رسانی به مردم از بالاترین عبادات است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه خدمت به مردم؛ عمل به وظیفه است، بیان کرد: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی خدمت رسانی به مردم بوده که در رأس این وظیفه پایدار کردن امنیت است که بحمدالله نیروی انتظامی در ایجاد، تأمین و توسعه نظم و امنیت موفق است.

این مقام مسئول اشاره کرد: نیروی انتظامی به واسطه مأموریت‌های ذاتی دارای بیشترین ارتباط با مردم بوده، بنابراین نوع برخورد و رفتار با مردم بسیار حائز اهمیت است، همواره باید اخلاق مداری و برخورد خوب و شایسته با مردم رویکرد کارکنان ناجا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه ناجا پیشانی نظام است، ادامه داد: هر چقدر مدیریت در ناجا سالم‌تر، قوی‌تر و بهتر باشد خوشبینی مردم به نظام اسلامی و انقلاب بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین و انتشار منشور پلیس مسلمان، برخی از ویژگی‌های پلیس مطلوب اسلامی و در تراز انقلاب و نظام اسلامی را برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا ویژگی‌های فردی را در سه محور اعتقادی، اخلاقی و رفتاری معرفی و بیان کرد: خداباوری و احساس حضور دائمی در محضر خداوند، معاد باوری، نبوت و ولایت باوری برخی از ویژگی‌های فردی از منظر اعتقادی است.

وی ادامه داد: اعتقاد و التزام به اندیشه و رفتار سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همچنین اعتقاد به اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع از آن، اعتقاد به تقابل دائمی جبهه حق و باطل و ضرورت مقابله با دشمن و جریانان‌های انحرافی و همچنین انتظار فرج و آمادگی برای سربازی در رکاب امام زمان(عج) با  امید به آینده و خودسازی از دیگر ویژگی‌های فردی از منظر اعتقادی است.

این مقام مسئول با اشاره به این ویژگی‌های اخلاقی خاطر نشان کرد: تقوا، تقید به انجام واجبات و ترک محرمات الهی و اهتمام به انجام مستحبات و ترک مکروهات همچنین توکل؛ تکیه، اعتماد و اطمینان به خدا در تمام امور از ویژگی‌های فردی از منظر اخلاقی است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین بهرامی عفت و پاکدامنی، شجاعت و شهادت طلبی، جوانمردی و روحیه جهادی، شرح صدر و گشادگی چهره همچنین غیرت دینی، ملی و احساس مسئولیت در برابر تمامیت ارضی ایران اسلامی از دیگر ویژگی‌های فردی از منظر اخلاقی است.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا گفت: پلیس در خور و تراز نظام اسلامی در هر شرایطی از خط عدالت خارج نمی‌شود و نسبت به نوامیس مردم و کشور، غیرت ملی، دینی و احساس مسئولیت دارد.

وی تواضع و فروتنی، فرو خوردن خشم نابجا و منفی و یاد مرگ را نیز از دیگر ویژگی‌های فردی از بعد اخلاقی برشمرد.

این مقام مسئول ادامه داد: یک پلیس در تراز اسلامی باید به ویژگی‌های فردی از منظر رفتاری، زیبنده باشد که عبادت و بندگی خدا، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم، تبری و تولی، وقار و متانت، زهد و ساده زیستی، دانش اندوزی و پژوهش، حفظ زبان از خطا و گناه، پاک چشمی از نگاه‌های حرام، مراقبه و محاسبه و پایش اعمال روزانه و ایثار و فداکاری بخشی از این ویژگی‌هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برای یک پلیس در تراز نظام اسلامی ویژگی‌های اجتماعی‌ای را معرفی و بیان کرد: مردمداری با تواضع، خوش اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حقوق مردم در همه زمینه‌ها، وفای به عهد، خدمت به مردم، مناعت طبع، صداقت و راستگویی و ... از ویژگی‌های اجتماعی پلیس در جامعه باید باشد.

وی ادامه داد: پلیس باید در خانواده نیز حائز ویژگی‌های اجتماعی چون نجابت و شرافت، رعایت اخلاق اسلامی، رعایت پوشش اسلامی، نیکی به والدین و ... باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: پلیس در نظام اسلامی باید بصیرت سیاسی، جامعه نگری و واقع نگری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشته باشد.

وی حضور موثر در صحنه، التزام عملی به ولایت فقیه، پرهیز از ورود به تشکل‌های سیاسی و گروه گرایی‌، مقابله و مبارزه قاطع با هر گونه خرابکاری را از دیگر ویژگی‌های یک پلیس اسلامی برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: پلیس باید به لحاظ سازمانی نیز دارای ویژگی‌های خاص باشد که سلامت و توان جسمی و روحی، حسن شهرت و سابقه کاری با رعایت شئونات سازمانی، امانتداری، عدالت ورزی، تکریم ارباب رجوع، نظم و انضباط ظاهری و... برخی از این ویژگی‌ها است.

گفتنی است، از برخی از مدیران برتر پلیس پیشگیری در این مراسم تقدیر شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار