سردار دکتر کارگر:

خودباوری راه حل اصلی برون رفت از مشکلات است/ اسلام باید آقای جهان باشد نه آمریکا

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مشکلات امروز ناشی از کمبود امکانات نیست و تنها راه برون رفت از مشکلات، خودباوری نسبت به توان خویش است؛ امروز جمهوری اسلامی شعار عزت و اعتلای اسلام را در جهان مطرح کرده و اسلام باید آقای جهان باشد نه آمریکا.
کد خبر: ۲۳۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ - 03May 2017
خودباوری راه حل اصلی برون رفت از مشکلات است/ اسلام باید آقای جهان باشد نه آمریکابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در همایش سراسری معاونین، روسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در قم برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس غالباً از پیشکسوتان دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان سرافراز و خانواده‌های معظم شهدا هستند که این از افتخارات بنیاد است.

وی دعا به درگاه خداوند و توسل به حضرات معصومین (ع) را گره گشا و رهنمای مدیران در ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خواند و با اشاره به اردوهای راهیان نور افزود: امروز حضرت سیدالشهدا (ع) راهبری و مدیریت سفرهای معنوی راهیان نور را بر عهده دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: مشکل اصلی در جامعه کمبود امکانات نیست و ما باید با ایجاد خودباوری نسبت به توان و ظرفیت خود، مشکلات و موانع را از سر راه برداریم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی شعار عزت و اعتلای اسلام را در جهان مطرح کرده و اسلام باید آقای جهان باشد نه آمریکا، تاکید کرد: مدیران بنیاد باید فعال و پیگیر باشند و جایگاه خود را در بین دستگاه های استان پیدا کنند و بدانیم که اگر در مشکلات جزئی باقی بمانیم، نمی توانیم به آن پیشرفت و ترقی مورد نظر که شایسته کشور است، برسیم.

سردار کارگر ادامه داد: باید فرهنگ کار و تلاش و امید به خدا را به نسل های آینده منتقل کنیم و بدانیم که با زیرمجموعه های مأیوس نمی شود کار کرد.

وی با ذکر این نکته که از اعتماد به جوانان و واگذاری امور به آن‌ها به جای بازنشستگان نباید غفلت کرد، اظهار داشت: موضوع توجه به نیروی جوانان در اولویت قرار دارد و همانطور که انقلاب اسلامی با اعتماد به جوانان و نقش آفرینی آنان پیروز شد، ضرورت دارد از این پتانسیل نیز در بنیاد استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به پپیشکسوتان دفاع مقدس، افزود: مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان های سراسر کشور باید تبدیل به پاتوقی برای پیشکسوتان دوران حماسه و ایثار شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به کارکنان و خانواده های آنان، ارائه آموزش های لازم به جوانان و توجه جدی به فضای مجازی بر اساس تاکیدات مقام عظمای ولایت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر به این موضوع مهم توجهی نشود، مطمئناً در آینده ای نه چندان دور، موضوع ماموریت های بنیاد در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس دچار چالش خواهد شد.

وی همچنین با ذکر این نکته که حضور در نمایشگاه های کتاب و انتشار 30 عنوان کتاب دفاع مقدس در سال و نهضت ترجمه کتاب به زبان های انگلیسی، فرانسه، روسی، ترکی، عربی و ... باید فراگیر شده و با جدیت دنبال شود، افزود: ترجمه انگلیسی کتاب «من زنده ام» موجب عرضه پرتعداد این کتاب در آمریکا شده است.

سردار کارگر با اشاره به تبدیل باغ موزه دفاع مقدس تهران به موزه ملی و مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس افزود: در موزه آرایی این موزه ملی همه استان ها باید به میزان سهم و اثربخشی استان خود در دوران سال های حماسه و ایثار مشارکت داشته باشند.

وی مشارکت مردمی در نشر و ترویج دفاع مقدس و مراکز فرهنگی را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: همانطوری که مردم با جزئی ترین کمک های خود به جبهه ها، رزمندگان اسلام را یاری و پشتیانی می کردند، از جلب کمک های مردمی به نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان ها غافل نشوید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به حجم زیاد کارهای بر زمین مانده در حوزه هنر و سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید و بانشاط و فعال در این مجموعه، شاهد جهش های بزرگی در زمینه هنر و سینمای دفاع مقدس در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار