عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

طرح حمایت از آمران به معروف فردا جمع‌بندی می‌شود/ تصویب لایحه قضازدایی، جرایم را تا نصف کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی گفت: یک ماده از طرح حمایت از آمران به معروف بررسی نشده که با بررسی آن در روز سه‌شنبه، این طرح جمع‌بندی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 21July 2014

طرح حمایت از آمران به معروف فردا جمع‌بندی می‌شود/ تصویب لایحه قضازدایی، جرایم  را تا نصف کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «ابوالفضل ابوترابی» در گفتوگویی اظهار داشت: یک ماده از این طرح 17 مادهای بررسی نشده که با بررسی این طرح در روز سهشنبه، جمعبندی این طرح به پایان می رسد.

به گفته وی، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درمورد اینکه مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چه کسی و ستاد زیر نظر چه دستگاهی باشد، هنوز به اتفاق نظر نرسیده اند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد که برخورد با خاطیان و هنجارشکنان و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از موارد این لایحه است.
 
 * با تصویب لایحه قضازدایی، جرایم تا نصف کاهش می یابد
 
نماینده مردم نجف آباد و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد لایحه قضازدایی گفت: کارگروه این لایحه نیز تقریبا آماده هستند.
 
وی ادامه داد: دو جلسه در کارگروه تخصصی تشکیل شده و به نظرم بررسی این لایحه نیز در آینده ای نزدیک تمام می شود.
 
ابوترابی گفت: بیش از دو هزار عناوین مجرمانه در کشور وجود دارد که با تصویب لایحه قضازدایی، تعداد این عناوین مجرمانه به نصف کاهش می یابد.
 
ابوترابی افزود: لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین، 78 ماده دارد که حدود پنج سال است برای کاهش عناوین مجرمانه در مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است.
 
عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی گفت: جرایم زیست محیطی، جرایم امور پزشکی، بهداشتی، درمانی و دامپزشکی، جرایم امور اقتصادی، دارایی و بازرگانی، جرایم مربوط به کار و امور اجتماعی، امور حمل و نقل و نظام مهندسی معدن و ساختمان، مقررات مربوط به ثبت اسناد و املاک و مقررات مربوط به ثبت احوال، بخش های ششگانه در این لایحه هستند.
نظر شما
پربیننده ها