سوء استفاده از عنوان سردار سلیمانی در نمایشگاه کتاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: متاسفانه اخیراً یک انتشاراتی با اقتباس از متون کتب در دست چاپ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان که در مورد سردار سرافراز اسلام سردار سلیمانی است؛ اقدام به چاپ دو عنوان کتاب کرده است که این حرکت اقدامی غیر اخلاقی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ - 04May 2017
به گزارش دقاع پرس از کرمان، سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پایان سال 1395 دو عنوان کتاب به نام های «جاده های ناهموار امام زاده» که به نقش تیپ ثارالله در عملیات «فتح المبین» می پردازد و کتاب «تا مرز کوشک» به نقش تیپ ثارالله در عملیات «بیت المقدس» پرداخته، توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان به مرحله چاپ رسیده است.

محمد مهدی ابوالحسنی افزود: متاسفانه اخیراً انتشارات «یا زهرا» با هدف بهره برداری مادی از عنوان سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی اقدام به چاپ کتاب هایی با عنوان «هجوم به تهاجم» و «نبرد سید جابر» با استفاده از محتوای کامل دو کتاب «جاده های ناهموار امام زاده» و «تا مرز کوشک» نموده است که عملاً یک امر غیر اخلاقی محسوب می شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه خرید دو کتاب با عنوان «هجوم به تهاجم» و «نبرد سید جابر» عملاً مشارکت در یک امر غیر اخلاقی محسوب می شود، ادامه داد: تدوین و تألیف این کتاب ها قریب به پنج سال طول کشید که متاسفانه انتشارات «یا زهرا» حق و حقوق این مجموعه را نادیده گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر این دو کتاب در سطح گسترده در حال توزیع می باشد که علیرغم تذکر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و دفتر سردارحاج قاسم سلیمانی و به ناشر فوق، این حرکت ادامه دارد و عملاً خرید این کتاب مشارکت در این امر غیراخلاقی است.

محمد مهدی ابوالحسنی افزود: شخصیت های بزرگ نظام به عنوان سرمایه های معنوی پیوسته باید مورد احترام همه در جامعه خصوصاً مجموعه های فرهنگی باشند و سوء استفاده از این شخصیت ها با نگاه های منفعت طلبی و کسب هر گونه مشروعیت در مباحث مختلف غیر اخلاقی و متضاد با فرهنگ ارزشی دفاع مقدس می باشد.

سوء استفاده از عنوان سردار سلیمانی در نملیشگاه کتاب 

وی تاکید کرد: کتاب های اصلی بزودی با مقدمه ای از سوی سردار سلیمانی در حد وسیع منتشر خواهند شد،

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیراً با برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران، فعالیت های رسانه ای در تبلیغ این دو کتاب گسترده شده است و با توجه به تاکید سردار سلیمانی مبنی بر جمع آوری کتاب های فوق، ضرورت دارد این اطلاع رسانی به جامعه فرهنگی کشور صورت گیرد.

محمدمهدی ابوالحسنی در پایان گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس با ارسال نامه ای به وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی خواستار لغو انتشار کتاب فوق شده است وامید است در آینده شاهد این گونه حرکت ها در حوزه های چاپ کتاب های ارزشی نباشیم.

لازم به یادآوری است، یکی از فعالیت های مهم استان کرمان در حوزه دفاع مقدس تدوین پروژه های بزرگ نقش استان در دفاع مقدس می باشد که 127 پروژه در حوزه دفاع مقدس در حال تدوین دارد که چهار پروژه آن با عنوان های «نبرد کرخه کور» و «نبردهای پیروز» و دو کتاب به عنوان های «کتاب های جاده های ناهموار امام زاده» و کتاب «تا مرز کوشک» تا کنون به مرحله چاپ رسیده و یکی از بزرگترین پروژه های تاریخ نگاری کشور است..

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها