نمایشگاه کتاب-41/ «کریمی پور» در گفت‌و‌گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

عدم شبکه توزیع مناسب مشکل اصلی نشر در حوزه دفاع مقدس

مسئول غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مهمترین مشکل کتاب‌های دفاع مقدس نبود شبکه توزیع منسجم است.
کد خبر: ۲۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ - 04May 2017
«محمد حسین کریمی پور»، مسئول غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به عرضه 640 عنوان کتاب در این غرفه اظهار داشت: این غرفه همچنین با 190 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه حضور نمایشگاه حضور یافته است.

وی با اشاره به کتاب‌های پرفروش این انتشارات گفت: کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته «حمید حسام» که توسط رهبر معظم انقلاب تقریظ شده است، کتاب «شهرم در امان نیست» روایت زنان خوزستان از سقوط تا آزادسازی خرمشهر و کتاب «هویت‌های خاکی» از جمله کتاب‌های پرفروش هستند.

کریمی‌پور اشاره‌ای به برخی مشکلات ناشرات و نویسندگان حوزه دفاع مقدس داشت و در این باره عنوان کرد: عدم دسترسی مناسبت نویسندگان به منابع اطلاعاتی دفاع مقدس شامل منابع دیداری و نوشتاری عمده مشکل ما است.

وی افزود: سفارش دهندگان کتاب حاضر به سرمایه‌گذاری برای کتاب‌هایی که نیازمند تحقیق و پژوهش فراوان هستند، ندارد. نکته سوم اینکه به دلیل عدم وجود شبکه منسجمی از توزیع نویسندگان گله‌مند هستند و ناشر را دلگیر کرده است برخی از نویسندگان دغدغه‌مند خود به دنبال فروش کتاب های خود می‌روند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار