نمایشگاه کتاب-51/ امیر گرامی در مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس؛

فرهنگ دفاع مقدس تجلی ارزش‌های والای معنوی است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات، وصایا و سلحشوری‌های دفاع مقدس گنجینه‌ای است که تمامی ندارد گفت: فرهنگ دفاع مقدس تجلی ارزش‌های والای معنوی و انسانی است.
کد خبر: ۲۳۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 05May 2017
فرهنگ دفاع مقدس تجلی ارزش‌های والای معنوی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد حمید رضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مراسم رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در شهر آفتاب، اظهار داشت: تمام معلمین و متکلمین با نگارش کتاب به علو درجات رسیده اند و اگر قلم در وادی جهادگران و رزمندگان شهادت طلب رقم بخورد خطوط کتاب به خون مقدسی مزین شده است.

وی گفت: فرهنگ دفاع مقدس، تجلی ارزش‌های معنوی و بالای انسانی است که فرهنگ مقاومت و پایداری را ندا می دهد. اگر اقتصاد مقاومتی امروز راه حل برون رفتن از آسیب های اجتماعی است باید آن را در فرهنگ دفاع مقدس دنبال کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان کرد: کتابخوانی به عنوان یک عادت پسندیده باید از دوران طفولیت آغاز و ادامه پیدا کند. مسئولان امر نیز باید توجه ویژه در حوزه دفاع مقدس و حماسه های ماندگار داشته باشند.

امیر گرامی تصریح کرد: کتاب علم آموز، انسان ساز، دانش محور، رمان گونه، ساده و با قلم هنرمندانه نویسنده توانا معجزه و غوغا به پا می کند. خاطرات، وصیت نامه ها و سلحشوری های دفاع مقدس گنجینه ای است که تمامی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که رهبر انقلاب به خاطرات رزمنده ای در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» اشاره می کند و تحت تاثیر آن قرار می گیرد ما نیز به عنوان مخاطب به فکر فرو می رویم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این ظرفیت را دارد تا با فرهنگ ایثار برای آشنایی نسل جوان هر ساله بهتر از سال های گذشته عمل کند و گام بردارد.

امیر گرامی بیان داشت: وجود و حضور ناشران، کارگاه های اندیشه ای، سرای اهل قلم، سرای کتابنما، ناشران بین المللی و... همه از ظرفیت های تولید و نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها