حجت‌الاسلام سعیدی در آیین افتتاح بسیج اساتید حوزه علمیه تهران:

دشمنان به دنبال انقلابی‌زدایی از مقدسات دینی و نهادهای انقلابی هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمنان در پی انقلابی‌زدایی از واژه‌های آزادی و استقلال، مقدسات دینی، نهادهای انقلابی، مساجد، هیئات و شخصیت‌ها هستند، که روحانیت نقش و رسالت خطیری در تبیین گفتمان انقلابی و هدایت فکری جامعه بر دوش دارد.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 06May 2017
دشمنان به دنبال انقلابی زدائی از مقدسات دینی و نهادهای انقلابی هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاح بسیج اساتید حوزه علمیه تهران، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: روحانیون همواره مرجع فکری جامعه هستند.

وی با تبیین ویژگی‌ها و الزامات روحانیت پیشتاز افزود: تهدید شناسی و زمان شناسی جوهره اصلی استمرار پیشتازی روحانیت در تبیین گفتمان دینی و مقابله با اندیشه‌های انحرافی است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به ایفای نقش روحانیت شیعه در طول یکصد سال گذشته در عرصه‌های مختلف گفت: نقش مؤثر علما و شخصیت‌های مذهبی شیعه در تاریخ معاصر ایران در صیانت از مکتب اسلام، حفظ حریم اهل بیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور مشهود است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه نقش مرحوم ملاعلی کنی در قرارداد رویتر، میرزای شیرزای در جنبش تنباکو، شیخ فضل الله نوری در مشروطیت، آیت الله کاشانی در نهضت ملی شدن صنعت نفت و حضرت امام خمینی (ره) در بارور کردن جهاد و تلاش علمای سلف از شیخ طوسی تا آیت الله بروجردی را سند افتخار روحانیت شیعه توصیف کرد.

حجت الاسلام سعیدی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر «انقلابی گری» گفت: استفاده از کلید واژه «انقلابی» و «انقلابی گری» از جانب معظم له به دلیل ناکام گذاشتن دشمن از انقلابی زدائی است.

وی ادامه داد: دشمنان امروز در پی انقلابی زدائی از واژه‌هایی چون آزادی و استقلال، انقلابی زدائی از مقدسات دینی، نهادهای انقلابی، مساجد، هیئات و شخصیت‌ها هستند که علاوه بر هوشیاری مردم در برابر این توطئه‌ها، روحانیت نقش و رسالت خطیری را در تبیین گفتمان انقلابی و هدایت فکری جامعه بر دوش دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت بسیج اساتید در عرصه هدایت فکری مردم، از حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با افتخار درخواست کردیم تا مسئولیت این مجموعه را بپذیرد و امیدواریم حضور ایشان منشا خیر و برکات برای اساتید و مدارس علمیه تهران باشد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار