در آستانه جلسه قرائت حکم آیت‌الله عیسی قاسم؛

افزایش نگرانی‌ها در بحرین/ فراخوان علما برای تظاهرات سراسری

یکی از رهبران جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که تنش‌ها و نگرانی‌ها در محافل بحرین با آغاز شمارش معکوس جلسه قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور افزایش یافت. علمای بحرینی نیز خواهان تظاهرات در حمایت از عیسی قاسم شدند.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 06May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یکی از رهبران ارشد جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به افزایش تنش‌ها و نگرانی‌ها در محافل بحرین همزمان با آغاز شمارش معکوس تاریخ جلسه قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: برخی اطلاعات حاکی از آن است که دستگاه قضایی «حکم شدید» زندان علیه آیت‌الله عیسی قاسم را همزمان با حکم تبعید اجباری وی در پیش گرفته است. این اطلاعات حاکی از سناریوی خطرناک رژیم آل خلیفه است.

این رهبر مخالف بحرینی افزود: نتیجه و پیامد محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم احتمالا آتش تنش‌های طایفه‌ای در منطقه را روشن می‌کند و ما نمی‌خواهیم که بحرین به میدان تسویه حساب‌های سیاسی و طایفه‌ای تبدیل شود.

وی تاکید کرد: آل‌خلیفه با این محاکمه تلاش می‌کند برگ آخرین تضمین ملی در بحرین را به آتش بکشد.

این عضو الوفاق در ادامه نسبت به پیامدهای منطقه‌ای محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم که در میان مراجع و مراکز دینی کشورهای اسلامی جایگاه بالایی دارد، هشدار داد.

وی افزود: اینگونه اقدامات به شکل خطرناکی بر جامعه بحرین تاثیر خواهد گذاشت و قطعا منجر به شکاف امنیتی می‌شود که در شرایط فعلی نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد تنها می‌توان گفت این امر عواقب خطرناکی دارد.

این چهره الوفاق تاکید کرد: ما اصل وجود اتهام علیه شیخ قاسم را از اساس نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.

شبکه المیادین به نقل از برخی منابع حقوقی اعلام کرد که جلسه محاکمه شیخ قاسم فردا یکشنبه (17 اردیبهشت) جلسه‌ای سرنوشت‌ساز و نهایی خواهد بود.

در مقابل علمای بحرین اعلام بسیج عمومی در تمامی مناطق بحرین جهت حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم کردند.

آنان از تمامی زنان و مردان بحرینی دعوت کردند برای اعلام خشم خود و نیز آمادگی‌شان برای دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم به خیابان‌ها بیایند.

در این راستا عصر جمعه جمعیت زیادی در اطراف منزل این عالم شیعه بحرین در منطقه الدراز گرد هم آمدند.

همچنین تظاهرات‌هایی در مناطق «ابوصیبح، کرانه، ستره، المعامیر، المالکیه، شهرکان، کرباباد، سماهیج، البلاد القدیم، المقشع، ابوقوه، صدد، المرخ» و دیگر مناطق برگزار شد.

ائتلاف 14 فوریه خواستار آمادگی برای شکست محاصره ظالمانه شهر الدراز و نیز تجمع بزرگ در میدان الفراء شد و با تجدید بر آمادگی برای حمایت از عیسی قاسم تا پای جان را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار