یادداشت؛

تونل‌های تانک و شهر موشکی؛ موانع حمله به ایران

استفاده از تاکتیک حفر تونل برای عبور تانک در نیروی زمینی، شهر موشکی و قایق‌های تندرو با سرعت 80 ماخ در سپاه یکی از عوامل موثر در انصراف فکر حمله به ایران نزد دشمنان است.
کد خبر: ۲۳۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸ - 07May 2017
تونل‌های تانک و شهر موشکی؛ موانع حمله به ایرانگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ سپاه بعد از اتمام جنگ تحمیلی روندی رو به رشد را در تولید تجهیزات نظامی بومی و استفاده از شرایط محیطی در راستای غلبه بر دشمن داشته است، در این مدت سپاه برای نابودی اهداف دشمن در مسافت‌های طولانی شهرهای موشکی را احداث می‌کند و برای مقابله با نا امن سازان خلیج فارس توسط کشورهای فرا منطقه‌ای از قایق‌هایی با سرعت 80 ماخ استفاده می‌کند و در روی زمین نیز برای سد کردن تحرکات دشمن، از تونل‌های تانک بهره می‌برد.

تونل‌هایی که برای حرکت تانک طراحی می‌شوند، بدین منظور است که علاوه بر مصون ماندن تانک و خدمه آن از تیر رس سلاح‌های ضد زره، در مواقع لزوم با خارج شدن از محل اختفای خود بتوانند ضربه‌ای کار آمد به دشمن متجاوز وارد کنند.

این تونل‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که به راحتی امکان ورود و خروج تانک از داخل آن فراهم است و برای در امان ماندن از موشک و بمب‌های هدایت شونده، ورودی این تونل‌ها به گونه‌ای طراحی شده که موشک‌های «فرو سرخ» امکان رهگیری را ندارند.

از این رو استفاده از تونل تانک، تاکتیکی است که با استفاده به موقع از آن می‌توان هر دشمن متجاوزی را با مشکلات زیادی مواجه ساخت. البته هر چند گفته می‌شود جنگ‌های آینده از نوع دور ایستا است و نیروی هوایی و موشک‌های دوربرد نقش بسزایی در تعیین صحنه نبرد دارند اما با اینحال باید تاکید کرد که جنگ‌های آینده زمانی با موفقیت به پایان می‌رسند که پایتخت کشور مورد هجوم واقع شده سقوط کند به عبارت دیگر تا زمانی که پایتخت سقوط نکند، مهاجمین نمی‌توانند ادعای پیروزی داشته باشند.

بر این اساس چون سقوط پایتخت هم به وسیله نیروهای زمینی باید میسر شود، این امر نشان دهنده اهمیت استفاده از چنین تاکتیکی در نیروهای مسلح کشورمان بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. بنابر این چنانچه دشمنی بخواهد تجاوز نظامی به کشورمان انجام دهد با در نظر گرفتن این نکته که ما در اطراف شهرهای بزرگ مانند تهران زمین‌های شبه بیابانی متعددی داریم، نیروی زمینی سپاه از این پتانسیل موجود نهایت استفاده را برای بهره مندی از تونل‌های تانک خواهد داشت.

پس همان گونه که احداث شهرهای موشکی زیر زمینی باعث شد اقتدار موشکی نیروی هوافضای سپاه به دشمنان این مردم و سرزمین اسلامی آشکار شود، بهره‌مندی از تونل‌های عبور تانک نیز می‌تواند برای دشمنان این پیام را داشته باشد که چنانچه از طریق زمینی هم بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند باید هر آن انتظار خروج تانک از دل تونل‌های استتار شده را داشته باشند؛ انتظاری که موجب به وجود آمدن دلهره در میان سربازان مزدور دشمن خواهد شد.

به عبارت دیگر وجود چنین توانمندی‌ها و تاکتیک‌های نیروهای مسلح کشورمان است که باعث شده تاکنون دشمنان از فکر حمله نظامی به ایران صرف نظر کنند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار