مجتهدزاده در جمع اساتید و طلاب جامعه الزهرای قم:

زن مسلمان داعیه‌دار بسیاری از خیزش‌ها و جنبش‌هاست

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زن مسلمان داعیه‌دار بسیاری از خیزش‌ها و جنبش‌هاست، که در جایگاه مختلف پرچم صلابت و حیا را همواره برافراشته است.
کد خبر: ۲۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ - 06May 2017

زن مسلمان داعیه دار بسیاری از خیزش‌ها و  جنبش‌ها استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در دومین محفل گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت که با حضور جمعی از اساتید و طلبه های جامعه الزهرا قم و تنی چند از زنان مبارز حزب الله، مشترکات فرهنگی جهان اسلام را زمینه اصلی ظهور منجی عالم بشریت دانست و بر تلاش بی وقفه و ترویج فرهنگ مقاومت تاکید کرد و اظهار داشت: در زمان بروز بحران هایی نظیر انقلاب، جنگ و هجمه دشمن بویژه به سرزمین‌های اسلامی افراد معتقد با توجه به مبانی دینی، خود را ملزم به ایستادگی در برابر حملات دشمن می کنند و از تمام مال و جان خود برای جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل کشور هزینه می کنند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس تمام افراد جامعه از هر طبقه، صنف و تحصیلاتی در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادند که ماحصل آن گذشته از بعد نظامی، شگل گیری و انتشار سبک زندگی اسلامی ایرانی بود، سبکی که عناصری چون ایثار، پایبندی به اصول اعتقادی و فرهنگی دین مبین اسلام، مقاومت در برابر زیاده خواهی ها، همدلی و همدردی با مظلومان، ظلم ستیزی و... از ویژگی‌های بارز و شاخص آن است.

مجتهدزاده تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت اگر انقلاب و دفاع مقدس اتفاق نمی افتاد و حضور و مدیریت مردم غیور آن زمان نبود، شاید سالهای سال زمان می برد تا بتوان الگوهای دینی نشات گرفته از متن دین را ارایه نموده و در راستای نشر آن گام برداشت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس با تاکید براینکه بهره مندی از تجربیات و انقلاب ها و جهادهای اسلامی، مرزبندی جغرافیای ندارد، گفت: عرصه ها و زمینه های مناسبی برای شکل گیری و نشر سبک زندگی ایرانی اسلامی که محقق کننده ی بعد محتوایی و نرم افزاری تمدن نوین اسلامی و آرمان و خواست جامعه و امت اسلامی بشمار می رود، وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم نشر فرهنگ دفاع مقدس به عنوان الگوی مناسب در سبک زندگی اسلامی که از بطن دین اسلام و آمیخته با روح جهاد و حماسه نشأت گرفته تاکید کرد و افزود: امروزه ایالات متحده امریکا در دیپلماسى خصمانه خود سیاست براندازی نرم را با استفاده از گفتمان نرم افزار گرایى براى دستیابى به گزینه تغییر رفتار و یا تضعیف نظام‌های دینی در پیش گرفته است، زنان متعهد انقلابی و بویژه زنان مبلغه به عنوان قشر فرهيخته جامعه و ولايتمدار، می بایست به دنبال تأکیدات مکرر مقام معظم رهبرى براى مقابله با براندازی نرم با استفاده از رویکرد امنیتی – فرهنگی به این مسئله توجه و اهتمام ویژه داشته باشد و با هم اندیشى و تشکیل ستادهای اندیشه ورز، راه حل های مختلف براى مهار سناریوهاى تهدید زا را بیابند.

مجتهدزاده درون مایه و بعد نرم افزاری زمینه سازی ظهور منجی علام بشریت را تقویت تمدن بشری و سبک زندگی مردم دانست و گفت: از آنجا که ابر قدرت ها داعیه دار مدیریت تمدن جهانی حال و به ویژه آینده هستند و می کوشند تا با تغییر سبک زندگی جوامع مختلف، آنان را همانطور که سیاست ها و منافع ایشان ایجاب می کند مدیریت و مهندسی نمایند، توجه به فرهنگ دینی می تواند مشترکات فرهنگی فرامرزی در تحقق فرایند تمدن نوین اسلامی موثر باشد.

وی به معاصرسازی و ارایه الگوهای دست یافتنی و منطبق با جوامع امروزی تاکید کرد و ادامه داد: زنان کشور ما به تاسی از حضرت زینب(س) که نقش آفرين اصلي نهضت عاشوراست در دوران انقلاب و دفاع مقدس توانستیم در مراحل مختلف و در ایفای نقش خانوادگی و عاطفی الگویی مثال زدنی برای زنان جهان باشیم.

مجتهدزاده تصریح کرد: زن طراز جمهوری اسلامی، در میدان مبارزه به همراه کودکی که الفبای ایثار و ازخودگذشتگی و ظلم ستیزی را در دامان مادر و در روضه های عاشورایی و حسینی در محرم آموخته و آن را در روزهای سخت دفاع مقدس در عرصه های مختلف، گاه در هیأت یک جهادگر، گاه امداد گر و گاه مرهم دل پردرد فرزند بسیجی اش، تجربه کرده، توانسته تصویرگر صحنه های شگرف و ممتاز در جامعه اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جهان در آستانه خیزش عظیمی به سوی معنویت است اظهار داشت: زن مسلمان داعیه دار بسیاری از خیزش ها و جنبش هاست که گاه در جایگاه یک مادر داغدیده و گاه در صورت معصوم یک دختر خردسال و به طور کلی، در جایگاه کرامت والای زن مسلمان و آزاده ای که پرچم صلابت و حیا را همواره برافراشته است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس به رهنمود ارزشمند رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران مبنی براین که فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی بایستی یک فکر رایج در میان خود زنان باشد و خود بانوان باید بیشتر به این مسأله بیندیشند اشاره کرد و گفت: نگرش های عمیق مقام معظم رهبری امیدی دوباره در قلب و جان زنان مسلمان، برای رویش معنوی در جهان آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار