همسر فرمانده شهید مدافع حرم لبنانی؛

مبارزه جدی شهید ابومحمدالحاج با منیت بود

همسر شهید مدافع حرم حزب الله «حسن محمد الحاج» گفت: مبارزه جدی شهید ابومحمدالحاج با منیت بود و حزب الله لبنان پیش از آن‌که یک فرمانده نظامی برجسته را از دست بدهد یک انسان برجسته در عرصه‌های دینی، اخلاقی و روحی را از دست داد.
کد خبر: ۲۳۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ - 06May 2017
مبارزه جدی شهید ابومحمدالحاج با منیت بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همسر شهید مدافع حرم «حسن محمد الحاج» مشهور به ابومحمدالاقلیم از فرماندهان حزب الله لبنان در دومین محفل گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت ضمن تبیین فعالیت های زنان حزب الله لبنان در رویارویی با دشمنان اسلام، صفات بارز اخلاقی همسر شهیدش را تشریح کرد.

وی با اشاره به تعبد و تعهد همسرش افزود: این شهید بزرگوار از سن هفت سالگی اهل عبادت، نماز و روزه بود و با وجود اینکه دائم الصیام بود اما هرگز دیگران از این موضوع مطلع نبودند.

وی خوشرویی و چهره متبسم شهید را یکی از صفات ممتاز وی خواند و گفت: شهید ماندن در صحنه مقاومت و رویارویی با تکفیری ها و صهیونیست ها را، شرط ازدواج با من قرار داد.

وی صفات اخلاقی نیک، دینی و پایبندی کامل وی به احکام شرعی و اطاعت از خداوند، حسن رفتار، منش انسانی، صبر وافر و آمادگی کامل برای جانفشانی را از برجسته ترین ویژگی های شخصیت حاج ابومحمد دانست و افزود: یکی از نکات بارز اخلاقی شهید ابومحمدالحاج، مبارزه جدی با منیت بود و کلمه من در شهید حسن الحاج وجود نداشت. برای همین بود که حزب الله لبنان، پیش از آن‌که یک فرمانده نظامی برجسته را ازدست داده‌ باشد، یک انسان برجسته در عرصه‌های دینی، اخلاقی و روحی را از دست داد.

همسر شهید حسن محمد الحاج، با استناد به بیانات سید حسن نصرالله گفت: همسرم از سال 1982 تا زمان شهادت همواره در مقاومت حضور داشت و با وجود اینکه در لحظه شهادت گلوله بر بدنش اصابت کرده بود اجازه نداد او را به عقب برگردانند و تا آخرین نفس در میدان مبارزه مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید حسن محمد الحاج، در اغلب عملیات های مقاومت اسلامی حضور داشته، اظهار داشت: به جرات می توانم بگویم که پیروزی در جنگ 33روزه توسط رزمندگان مقاومت از جمله شهید ابومحمد الاقلیم رقم خورد و مجاهدت‌های شهید الحاج در کنار رزمندگان مقاومت، در تامین امنیت برای لبنان تاثیر بسزایی داشته است.

گفتنی است شهید «ابومحمدالاقلیم» یا «ابو ماهر» یکی از بنیان‌گذاران مقاومت اسلامی لبنان و از فرماندهان ارشد حزب الله است که در سوریه و در نبرد با گروههای تروریستی و تکفیری وابسته به وهابیت در عملیات پیچیده حومه ادلب شرکت کرد و در اکتبر 2015 به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار