فرمانده قرارگاه مدینه سپاه در یادواره شهید «شفیع‌زاده»:

دشمنی استکبا‌ر ادامه دارد/ باید به جوانان اعتماد کنیم

سردار «سرخیلی» گفت: بدانیم دشمنی دشمن ادامه دارد و توکل به خدا بزرگ‌ترین سرمایه ما در کنار کار و تلاش است.
کد خبر: ۲۳۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ - 06May 2017
دشمنی استکبا‌ر ادامه دارد/ باید به جوانان اعتماد کنیم
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار «حمید سرخیلی»، فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران عصر امروز در چهارمین یادواره سردار شهید «حسن شفیع‌زاده» و مراسم اختتامیه کاروان راهیان نور 95 که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، ضمن اشاره به رشادت و ایستادگی مردم و رزمندگان کشور در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: این ایام با عملیات بیت‌المقدس متقارن است که از 10 اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خردادماه که تاریخ آزادسازی خرمشهر بود به طول انجامید.

وی افزود: اوج رشادت و ایستادگی مردم وفادار به انقلاب اسلامی، همین عملیات بیت‌المقدس بود چرا که صدام با 36 کشور حامی خود در‌حال جنگ با ما بود و عنوان کرده بود اگر شما خرمشهر را آزاد کردید من کلید بصره را به شما می‌دهم.

فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران گفت: در دوران دفاع مقدس مردم پای‌کار آمدند و 8 سال مقابل 36 کشور حامی صدام جنگیدیم و پیروز شدیم. چرا پیروز شدیم؟ چون صدام می‌خواست یا ایران را نابود کند یا خوزستان را تصرف کند که هیچ‌کدامشان اتفاق نیفتاد. صدام کسی بود که در آغاز جنگ 230 هزار نیرو داشت اما در پایان جنگ یک‌میلیون نیروی نظامی داشت و از نظر امکانات نیز در حال تقویت بود. همین ارتش به کویت حمله کرد و در 5 ساعت آنجا را تصرف کرد.

وی ضمن اشاره به لزوم حضور مردم در عرصه‌های مختلف افزود: من این‌ها را می‌گویم تا بدانید هر جا مردم پای‌کار آمدند موفق شدیم. امام خمینی(ره) هم همین مسئله را می‌گفتند. مردم پای انقلاب بودند و در جنگ هم دیدیم که تهدید از سر ما برداشته شد. در دوران بعد از جنگ هم مردم هرکجا پای صندوق‌های رأی بودند یا در روز قدس و سایر مسائل معنوی جامعه حضور داشتند انقلاب اسلامی و فرزندان این کشور بیمه شد.

سردار سرخیلی افزود: اگر امروز تهدیدی نیست، به دلیل حضور مردم، خانواده شهدا، ایثارگران و کسانی است که برای انقلاب صبوری و ایستادگی کردند. هر جا ما پای میز مذاکره رفتیم شکست‌خورده بیرون آمدیم. 200 سال گذشته ایران را نگاه کنید، در دوران قاجار و پهلوی 900 کیلومتر از کشور ما که به اندازه 2 برابر عراق کنونی است از ایران جدا شد. تمام این بخش‌هایی که از کشورمان جداشده در ارزروم و ترکمنچای از دست دادیم. ای‌کاش جنگیده بودیم و 230 هزار شهید می‌دادیم اما یک وجب از خاک ما نمی‌رفت. هرگاه پای میز مذاکره رفتیم شکست‌خورده بوده‌ایم.

 وی در ادامه تصریح کرد:  ملت ما 8 سال برابر صدام ایستادگی کرد و 230 هزار شهید داد اما تعداد کشته‌های ارتش صدام 2 برابر ما بود. فقط یک مقایسه کنید با جنگ جهانی اول که ایران مثل یک پل بود و جنگی نکرد اما قحطی باعث کشته شدن 8 میلیون نفر شد. امروز انقلاب اسلامی اگر بیمه است به‌واسطه حضور مردم است و انتخابات از این منظر بسیار مهم است.

فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران افزود: دموکراسی را دیگران آوردند اما ما از دل دین، مردم‌سالاری دینی را آوردیم که بالاترین و سالم‌ترین نوع دموکراسی در دنیا است که آن را ارائه کردیم و پای آن‌هم ایستادیم و از اتفاقات هم نهراسیدیم که چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود. هرروز انقلاب اسلامی نسبت به‌روز قبلش پابرجاتر شد و همان بچه‌های جنگ آمدند و کارهای بزرگ‌تری کردند. هسته‌ای ما، فعالیت‌های موشکی ما و کارهای علمی بزرگ نظیر سلول‌های بنیادی و ... که نمی‌خواهیم در اینجا از آنها بحث کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مذاکره هر طرف به دنبال سود و نفع خودش است گفت: مگر می‌توان با دشمن پای میز مذاکره بنشینیم و وقتی بیرون آمدیم بگوییم برد-برد؟ یا باید ما برده باشیم یا دشمن، اصلای معنای این جمله چیست؟ بله، برد-برد برای شهدا بود که چه کشته شوی و چه بکشی، برده‌ای. همه ما می‌دانستیم که در مذاکرات هسته‌ای، دشمن وفا نمی‌کند اما مقام معظم رهبری بزرگوارانه این میدان را به فرزندان نظام دادند که بروید و مذاکره کنید.

سردار سرخیلی تصریح کرد: با قوانینی که دشمن نوشته، نمی‌توانیم مقابله کنیم. رفتیم قرارداد کردیم و نوشتیم و امروز متوجه هستیم که عمده وفای به عهدی که باید می‌کردند را نکردند. ما می‌توانیم کشورمان را بسازیم. چطور توانستیم جنگ را مدیریت کنیم. مقایسه این دور از ذهن نیست، مدیریت جنگ سخت‌تر از کار اقتصادی است. پایان همه تهدیدهای اقتصادی، سیاسی اجتماعی و... جنگ است. همه هم قبول دارند که بزرگ‌ترین تهدیدها جنگ است.

وی افزود: کودتاها، مسائل قومیتی و ترورها در اوایل انقلاب موفق نشدند، از روز اول انقلاب هم تحریم‌ها را داشتیم و پایان همه این فشارات در سال 59 منجر به جنگ شد، پس جنگ سخت‌ترین کار است. ما توانستیم سخت‌ترین کار را انجام دهیم، آیا نمی‌توانیم کارهای آسان را انجام دهیم، می‌توانیم. باید پای عهد و پیمانمان با خدا بایستیم، شهدا ایستادند، مرد و مردانه ایستادند و انقلاب اسلامی‌شان و تمامیت عرضی کشور را حفظ کردند.

فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران با اشاره به مقام شهدا خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در کشور مسئولیت می‌پذیرند بدانند که مثل شهدا پای انقلاب اسلامی بایستند و اگر هم قرار است جایی در برابر دشمن بنشینیم و حرف بزنیم، بدانیم که دشمنی آنها تا ابد وجود خواهد داشت و قطعاً به نفع ما کار نخواهند کرد. با دید تهدید به دشمن نگاه کنیم نه خوش‌دلی که نسبت به دشمنان داریم. مواظب باشیم جای دشمن و خودی‌ها در «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» عوض نشود، این ضعف امروز ماست که دارد اتفاق می‌افتد.

وی در مورد فرصت‌دادن به جوانان نیز گفت: شهدا و شفیع‌زاده‌ها نشان دادند کارهای بسیار سخت را با آن روحیه جوانی و با حضور درصحنه و در سخت‌ترین شرایط می‌توانند انجام دهند. امروز هم در انقلاب اسلامی مردان بزرگی داریم، نسل جوان ما آماده فداکاری برای انقلاب اسلامی و پیمودن را شهدا است که باید به آنها اعتماد کنیم و راه بدهیم. نگوییم که نپخته‌اند، پخته می‌شوند، مگر همین اتفاق در طول جنگ برای ما رخ نداد؟

سردار سرخیلی در پایان گفت: این دعای امروز ماست، امیدواریم انشاءا... بدانیم دشمنی دشمن ادامه دارد و توکل به خدا بزرگ‌ترین سرمایه ما در کنار کار و تلاش است. این مسائل اقتصادی که امروز گریبان گیر ما شده و دشمن می‌خواهد با دروغ ما را از حل آن بازبدارد، کار راحتی است و می توانیم حل کنیم.

در این یادواره که جمعی از خانواده شهدا، سردار سرخیلی فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران، محمدحسین فرهنگی نماینده مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای شورای شهر تبریز، مسئولان دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی و همسر شهید علی تجلایی برگزار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار