احتمال ازسرگیری هماهنگی هوایی آمریکا و روسیه در آسمان سوریه

مقامات نظامی مسکو و واشنگتن امروز توافق کردند تا اجرای هماهنگی‌های هوایی پیشین برای جلوگیری از برخورد نظامی در آسمان سوریه را به طور کامل ازسر بگیرند.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ - 06May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رویترز به نقل از خبرگزاری‌های روسیه اعلام کرد که مقامات نظامی دو کشور روسیه و آمریکا امروز (شنبه) توافق کردند تا اجرای هماهنگی‌های پیشین برای جلوگیری از برخورد نظامی در سوریه را به طور کامل ازسر بگیرند.

بر این اساس، ژنرال «جوزف دانفورد» (Joseph Dunford) و ژنرال «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) فرماندهان ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه امروز  در جریان یک تماس تلفنی درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به رایزنی پرداخته و توافق کردند تا درباره برخی تمهیدات دیگر برای جلوگیری از برخورد نظامی در آن کشور به همکاری با یکدیگر بپردازند.

لازم به ذکر است، در اکتبر سال ۲۰۱۵ دو کشور آمریکا و روسیه توافق کردند تا برای جلوگیری از برخورد ناخواسته میان جنگنده‌‌هایشان، با یکدیگر هماهنگی‌هائی داشته باشند؛ اما، آمریکا جمعه ۷ ماه می سال جاری میلادی به بهانه ادعائی حملات شیمیایی سه شنبه ۴ مِی سوریه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه استان ادلب در شمال غربی سوریه، با کشتی‌‌های جنگی خود در دریای مدیترانه حملات موشکی را علیه پایگاه هوائی «الشعیرات» واقع در جنوب شرقی استان حمص در سوریه به انجام رساند.

روسیه نیز پس از این تجاوز آشکار اعلام کرد که در واکنش به این اقدام توافق همکاری و هماهنگی اطلاعاتی با آمریکا درباره پرواز بر فراز برخی مناطق در سوریه را لغو می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار