نمایشگاه کتاب - 69/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

جدیدترین و پرفروش‌ترین‌های «صهبا»/ نگاه ویژه مخاطبان به کتاب‌هایی پیرامون شخصیت رهبر انقلاب

محصولات منتشر شده انتشارات صهبا شامل دو مجموعه کتاب و گفتار است، که با توجه به منابع سخنرانی‌ها و آرشیو روزنامه‌های منتشر شده سخنان رهبر معظم انقلاب از دوران انقلاب تا به امروز تهیه می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 07May 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نام موسسه «ایمان جهادی صهبا» چند سالی است که برای کتابخوان‌های حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد. انتشاراتی که اختصاصی، به موضوعاتی پیرامون شخصیت رهبر معظم انقلاب می‌پردازد و کتاب‌های با کیفیتی را ارائه می‌کند که در نوع خود باید گفت، صهبا یک استاندارد در حوزه ناشران خصوصی انقلاب اسلامی است.

با اینکه این انتشارات تمام محصولات خود را برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب ارائه کرده اما با وجود این توانسته است سبک‌های جدیدی را عرضه کند و از کلیشه‌های مرسوم دور بماند. محصولات تولیده شده در این انتشارات شامل دو مجموعه کتاب و گفتار است که با توجه به منابع سخنرانی‌ها و آرشیو روزنامه‌ها و… تهیه می‌شود.
 
جدیدترین و پرفروش‌ترین‌های «صهبا» را بشناسید/ کتاب‌های دفاع مقدس
 
صهبا را شاید بتوان اولین بار با کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» شرح مزجي يکي از بيانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 با استفاده از ديگر بيانات معظم‌له به یاد آورد.

متن محوری کتاب، مربوط به ديدار مقام معظم رهبری با عناصر جبهه خودی در حوزه فرهنگ می‌باشد. در اين جلسه هم مسئولان دولتي در حوزه فرهنگ حضور داشته‌اند و هم گروه‌های مستقل فرهنگی. لذا همه کساني که اين کتاب را مطالعه می‌کنند، می‌توانند خود را حاضر در جلسه و ناظر به کلام ايشان ببينند. این کتاب که در سال اول چاپ، تعداد تیراژ آن از مرز 40 هزار گذشت، یک کتاب تخصصی برای افرادی است که به طور مستقیم فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند.

کتاب «انسان 250 ساله» یکی دیگر از کتاب‌های این انتشارات است که درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه (علیهم اسلام) نوشته شده و در سال‌های گذشته به طور جدی مورد توجه مخاطبین قرار گرفته و توانسته طی چند سال گذشته به چاپ‌های متعدد برسد.

جدیدترین و پرفروش‌ترین‌های «صهبا» را بشناسید/ کتاب‌های دفاع مقدس 

«طرح کلی اندیشه اسلامی» سلسه جلسات استاد سيدعلي حسينی خامنه‌ای در سال 1353 در مشهد مقدس است که به بررسی اصول مبنايی مطرح در انديشه اسلامی، با رويکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ، با محور قرار دادن قرآن‌کريم می‌پردازد. این کتاب نیز از جمله کتاب‌های فاخر این انتشارات در سال‌های گذشته بوده است که مورد توجه قشر نخبگانی و دانشگاهی قرارگرفته است.

مجموعه «مومن انقلابی» که روایت‌هایی از شخصیت‌های انقلابی و دوستان رهبر معظم انقلاب است، یکی از کارهای جدید این انتشارات است که جلد اول آن به برش‌هایی از زندگی و زمانه «شیخ عباس پورمحمدی» پرداخته است.

ایشان که خود عالِمی روحانی، مجاهد، مبارز، شجاع، بصير و مردم‌دار بودند و عمري در راه اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کردند رابطه دوستانه‌ 50 ساله‌ با رهبر انقلاب نیز داشته‌اند.

«مومن انقلابی» قرار است عنوانی باشد برای سلسله کتاب‌هایی در این حوزه برای معرفی شخصیت‌های معروف و گمنام که سابقه انقلابی داشته‌اند.
 
جدیدترین کتاب انتشارات صهبا
 
دومین کتاب مومن انقلابی قرار است روایتگر زندگی و زمانه «ابوالقاسم صدیقی» باشد. ایشان که یکی از شخصیت‌های انقلابی در مشهد بوده است رابطه نزدیکی با رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزاتی ایشان داشته است.
 
جدیدترین و پرفروش‌ترین‌های «صهبا» را بشناسید/ کتاب‌های دفاع مقدس 

رهبر معظم انقلاب درباره ابوالقاسم صدیقی در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌فرمایند: «در زمان تبعيد در ايرانشهر، راننده کاميوني بوده که گرچه تحصيلکرده نبود ولي جزو خواص بود. اين راننده کاميون با امام جماعتی در ارتباط بوده که آن امام جماعت، جزو عوام بوده! مثلا امام جماعت ايراد مي‌گرفته که چرا وقتي اسم پيامبر (ص) می‌آيد، يک صلوات می‌فرستيد؛ ولي اسم امام که می‌آيد، سه صلوات؟! آن راننده کاميون هم به او جواب می‌داده که هر وقت پيروز شديم و اسلام را مستقر کرديم، براي امام يک صلوات هم نمی‌فرستيم! ولي الان در حال مبارزه‌ايم.»

دومین کتاب «مومن انقلابی» برش‌هایی است از زندگی آقای ابوالقاسم صدیقی و شرح ارتباط و دوستی ایشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در روزهای آتی به چاپ خواهد رسید. انتشارات صهبا درباره توزیع این کتاب در نمایشگاه سی‌اُم کتاب تهران خبری منتشر نکرده است اما این احتمال که این کتاب در روزهای آخر نمایشگاه عرضه شود، وجود دارد.
 
کتاب‌های حوزه دفاع مقدس انتشارات صهبا

«کریمانه»، «مسیح در شب قدر»، «خاطرات جبهه1» و «میزبانی از بهشت» چهار کتاب منتشر شده این انتشارات با محوریت شهدا و دفاع مقدس است که در نوع خود هر کدام از فاخرترین و متفاوت‌ترین آثار این حوزه هستند. روایت‌هایی از روایت رهبر انقلاب، از آغاز دوران دفاع مقدس، دیدار معظم له با خانواده‌های شهدای مشهد، شهدای اقلیت‌های مذهبی از موضوعات این کتاب‌ها می‎‌باشند.

جدیدترین و پرفروش‌ترین‌های «صهبا» را بشناسید/ کتاب‌های دفاع مقدس 
انتشارات صهبا تاکنون 25 عنوان کتاب منتشر کرده است. از این میان کتاب‌های «دغدغه‌های فرهنگی»، «انسان 250 ساله»، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «ولایت و حکومت» و «مسیح در شب قدر» را می‌توان از جمله پرُفروش‌های این انتشارات معرفی کرد.

بنابراین گزارش، مؤسسۀ جهادی انتشارات صهبا در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب در غرفه21 راهروی 3، سالن A4 ناشران عمومی پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار