جدیدترین اخبار میدانی از یمن؛

هلاکت شماری از مزدوران سعودی در عملیات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی

شماری از مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و نظامیان سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق مختلف این کشور، به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
کد خبر: ۲۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ - 07May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، یک منبع نظامی یمنی گفت: در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مرکز تجمع مزدوران عربستان در منطقه یَختُُل در شمال بخش ساحلی المخا در تعز، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی پادگان خالد بن الولید در چهار راه مَوزَع و کارخانه سیمان البَرح در بخش مََقبَنه در غرب استان تعز را بمباران کردند.

در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در نزدیکی پادگان السّلان در بخش المصّلوب در استان الجوف، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر درگیری‌ها بین مزدوران منصور هادی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه مزویه در بخش المتون در شمال استان الجوف از سر گرفته شد.

نیروهای یمنی در ادامه عملیات نظامی خود با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، یک خودروی نظامی مزدوران منصور هادی در منطقه الصفراء بخش عسیلان در غرب استان شبوه در جنوب این کشور را منفجر کردند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با یک بمب، خودروی نظامی مزدوران در نزدیکی گذرگاه مرزی الخضراء در نجران را هدف قرار دادند که این عملیات هم منجر به کشته و زخمی شدن شمار دیگری از مزدوران شد.

از سوی دیگر یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو پایگاه نظامی ظُلم و الهرم در نجران را در هم کوبید. همزمان جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی پایگاه الشُرفه در نجران را بمباران کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا دژهای نظامیان سعودی در گذرگاه علب در عسیر را در هم کوبید.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مراکز تجمع مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه مرزی میدی در استان حجه و دو گذرگاه المُوَسّم و الطوال در جیزان را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 13 بار منطقه المَزرَق در بخش حِرض و منطقه مرزی میدی در استان حجه را بمباران کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها