صد و دوازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه؛

تشکیل 196 پرونده قضایی در باب انتخابات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در طول این مدتی که مساله انتخابات مطرح بوده تا الان 196 پرونده به دستگاه قضایی رسیده که بیشترش برای شوراهاست.
کد خبر: ۲۳۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 07May 2017
تشکیل ۱۹۶ پرونده قضایی در باب انتخابات
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در صد و دوازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص علت برگزاری نشست امروز گفت: احتمال می‌دادم هفته آینده نباشم چون مسائل این روزها زیاد است خواستم صحبت‌هایی داشته باشم.

وی افزود: ما به روز انتخابات نزدیک می‌شویم و امیدواریم انتخاباتی با سلامت و امنیت کامل داشته باشیم.

اژه‌ای گفت: ما در طول این مدتی که مساله انتخابات مطرح بوده تا الان 196 پرونده به دستگاه فضایی رسیده که بیشترش برای شوراهاست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: آن ستاد پیشگیری هم که وجود دارد 800 مورد تذکرات را به افراد مختلف، ستادها و نامزدها داده‌اند، از جمله 100 مورد کسانی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند که بیش از 50 مورد مربوط به اصولگرایان و مابقی مربوط به اصلاح طلبان است.

وی گفت: 18 مورد تذکر حضوری داده شده است که 8 مورد اصولگرایان، 3 مورد افراد متفرقه و بقیه مربوط به حریان‌های اصلاح طلب است.
 
شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش است
 
سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده شرکت خانوادگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش و ثبت شده در اداره ثبت است.

وی در توضیح بیشتر افزود: گزارش از طریق نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسان می‌شود که در ویلایی در این منطقه کالای قاچاق تخلیه و از آنجا به جای دیگری منتقل می‌شود به همین دلیل مقام قضایی بر اساس گزارش ضابط قضایی دستور بازرسی این ویلا را صادر می‌کند.

اژه‌ای ادامه داد: اما دو نفر هنگام بازرسی مأموران سر رسیده و اعلام می‌کنند ما محافظ وزیر هستیم و این منزل متعلق به وی و این پوشاک هم متعلق به دختر وزیر است اما مأموران بعد از شنیدن این سخن اعلام می‌کنند این محل باید پملب شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: مقام قضایی منطقه لواسان هم بعد از این موضوع اعلام می‌کند که چون این پوشاک کالای قاچاق است مربوط به اداره تعزیرات حکومتی است.

وی افزود: روز شنبه 11 اردیبهشت پرونده این موضوع به سازمان تعزیرات رسیده و این سازمان روز 12 اردیبهشت حکم را صادر می‌کند و اعلام می‌شود باید تکلیف این پرونده در سازمان تعزیرات مشخص شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: شرکت آمیتیس طراوت کودکی در طول سال 95 چندین جلسه در ماه‌های تیر، دی و اسفند برگزار کرده و تمامی اسناد با امضای این دو نفر یعنی آقای فخرالدین احمد آشتیانی و دختر ایشان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در توضیح بیشتر پرونده شرکت خانوادگی وزیر آموزش و پروش گفت: پس از اظهارات من در جلسه گذشته با اصحاب رسانه انتقاداتی از سوی برخی افراد در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه صورت گرفته و آقای پورمحمدی وزیر دادگستری و رئیس تعزیرات در خصوص من انتقاداتی را انجام دادند و در این جلسه هیات دولت اعلام کردند که چون من اسم وزیر را نبرده‌ام پس همه وزرا و فرزندان آنها در این خصوص زیر سوال رفته و افکار سمت آن‌ها متوجه است.

وی گفت: روز دوازدهم اردیبهشت شعبه 27 دادگاه تعزیرات حکومتی که زیر نظر دولت است حکم این پرونده را صادر کرده و اعلام می‌کند که این کالا در زمره قاچاق کالا نیست.

اژه‌ای تصریح کرد: چون اساسنامه این شرکت در روزنامه رسمی آمده و محرمانه نیست اطلاعات بیشتری را بر همین اساس اعلام می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش آقای فخرالدین احمدی آشتیانی و خانواده وی است که در سال 93 به ثبت رسیده است.

وی گفت: اداره ثبت در نامه‌ای که امروز به ما اعلام کرده عنوان داشت که از آن تاریخ یعنی سال 93 تا به امروز فخرالدین احمدی آشتیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت هم دختر وزیر آموزش و پرورش است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: شرکت آمیتیس طراوت کودکی در طول سال 95 چندین جلسه در ماه‌های تیر، دی و اسفند برگزار کرده و تمامی اسناد با امضای این دو نفر یعنی آقای فخرالدین احمد آشتیانی و دختر ایشان صورت گرفته است. 
 
کیفرخواست پرونده ریخته‌گران با 46 متهم به دادگاه رفته است

سخنگوی قوه قضائیه در مورد آخرین وضعیت پرونده ریخته‌گران گفت: کیفرخواست این پرونده با 46 متهم به دادگاه رفته و این کیفرخواست از طرف دادگاه به وکلا و متهمین اعلام شده است و آنها منتظر اعلام زمان دفاع برای حضور در دادگاه هستند.

اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده ثامن‌الحجج هم گفت: یک میلیون و 244 هزار حساب بانکی مربوط به این پرونده تعیین و تکلیف کامل شده که بر همین اساس 9 هزار 300 میلیارد تومان پرداخت و 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم باقی مانده، ضمن اینکه حدود 2 هزار میلیارد تومان هم تعهد صورت گرفته و برای پرداخت آن زمان تعیین شده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: افرادی که بین 300 میلیون تومان یا بالاتر از این مبلغ پول در این مؤسسه داشته‌اند و حاضر به واگذاری بوده‌اند 35 میلیون نقد گرفته و مابقی پول خود را براساس ترتیبات صورت گرفته دریافت می‌کنند ضمن اینکه اموالی هم در این خصوص شناسایی و قرار است در هفته‌های آتی به مزایده گذاشته شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین اقدامات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مربوط به فروردین‌ماه سال جاری گفت: در این ماه بیش از 116 هزار و 110 مورد خدمت اعم از تلفن گویا و وب به مردم شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعلام شده 62 هزار تماس از طریق تلفن گویا و 104 هزار تماس هم از طریق وب بوده است. ضمن اینکه از همین میزان 116 هزار و 110 مورد هم 30 هزار مورد مربوط به مهریه و مسائل و حواشی مبتلا به آن بوده است. 
 
سخنگوی قوه قضاییه گفت: از این جهت هم که رییس تعزیرات آقای پورمحمدی بتوانند ظرف مدت کمتر از 48 ساعت به همکار خود وزیر آموزش و پرورش کمک کند و حکم برائت بدهد خوشحال می‌شویم اما یک سری مطلب است که باید روشن شود.
 
محسنی اژه‌ای درباره آخرین روند پرونده موسسه ثامن الحجج (عج) اظهار کرد: در آخرین گزارش آمده است که یک میلیون و 244 هزار از حساب‌های این موسسه تعیین و تکلیف کامل شده و مبلغ 9 هزار و 300 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است، سه هزار و 500 هزار میلیارد از مطالبات مانده که از این تعداد دو هزار میلیارد تومان از آنها تعهد شده است.

وی ادامه داد: افرادی که مطالباتشان تا 300 میلیون تومان بود اگر حاضر به واگذاری نشدند، 35 میلیون نقد گرفتند، اموال شناسایی شده ظرف روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار