سردار غلامی در نشست خبری:

بسیج موازی هیچ دستگاهی نیست/ راه اندازی 37 هزار واحد اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج موازی هیچ دستگاهی نیست و به همین دلیل نیز همواره اعلام کرده در تمامی عرصه‌ها حاضر به همکاری با دستگاه‌های مختلف است.
کد خبر: ۲۳۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ - 07May 2017
بسیج موازی هیچ دستگاهی نیست/راه اندازی 37هزار واحد اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «نعمان غلامی» رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری عصر امروز که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی از سال 92 هدف‌گذاری خود را ایجاد واحدهای کوچک تولیدی زودبازده قرار داد، که از این سال تاکنون 330 هزار و 130 واحد کوچک اقتصاد مقاومتی ایجاد شده و از این تعداد 21 هزار واحد آن در زمینه صنایع تبدیلی است.
 
وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با اعطای 15 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مهر اقصاد صورت گرفته، افزود:  بسیج موازی دستگاه‌های دیگر نیست بلکه در راستای کمک به دستگاه‌های مختلف کشور فعالیت می‌کند، به همین علت بسیج همواره اعلام کرده که در تمام عرصه‌های مورد نیاز دستگاه‌ها آمادگی فعالیت دارد و این هم به دلیل برخورداری از اقشار متخصص مانند بسیج اصناف، دانش آموزی، دانشجویی، مهندسین، صنعتی، حقوقدان‌ها و غیره است.
 
سردار غلامی انجام واکسیناسیون طیور روستاها که در مدت سه روز انجام شد را نمونه‌ای از این کمک‌ها ذکر کرد و بیان داشت: بسیج سازندگی در سال گذشته 37 هزار واحد اقتصاد مقاومتی کوچک را راه اندازی کرده و همچنین یک میلیون و 171 هزار نفر را نیز در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام کرده است که 5400 طرح عمرانی محرومیت زدایی انجام دادند.
 
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری ما در نوروز امسال اعزام 30 هزار نفر به اردوهای جهادی بود که 27 هزار نفر اعزام شدند، تصریح کرد: در این ایام 140 هزار نفر از خدمات پزشکی گروه‌های جهادی بهره مند شدند البته در حوزه سلامت همانند سایر حوزه‌ها آمادگی داریم تا به بخش‌های مختلف کشور کمک کنیم؛ در همین رابطه تفاهمنامه‌ای را با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت منعقد کردیم تا واحدهای کوچک تولید مواد غذایی را با ارائه تسهیلات کمک کنیم بتوانند واحدهای خود را بهبود بخشند و با گرفتن مجوزهای لازم محصولات خود را افزایش دهند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص کمک به رفع مشکلات حاشیه نشینی در تهران هم عنوان کرد: در این خصوص بسیج با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها هماهنگی‌هایی انجام داده است تا اهالی 320 محله را با آموزش‌هایی که داده می‌شود نسبت به مخاطرات اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی آگاه کند لذا قرارگاهی را تشکیل داده و در این قرارگاه که بسیج سازندگی هم عضو آن است در احیاء این محلات و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد فعالیت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی برای 660 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد ایجاد شغل داشته است، گفت: اگر ما در دوران دفاع مقدس که شرق و غرب علیه ایران بسیج شده بودند پیروز شدیم به واسطه اتکا به توانمندی‌های داخلی بود لذا امروز هم برای اینکه در هر بخشی از جمله جنگ اقتصادی فعلی بتوانیم پیروز شویم نیازمند داشتن نگاه به توانمندی‌ها و امکانات داخلی کشورمان هستیم. از سوی دیگر هر 22 بهمن و 9 دی که برگزار می‌شود توطئه‌های دشمن علیه این ملت خنثی می‌شود.
 
سردار غلامی با اشاره به اینکه در سال 96 بسبج سازندگی هدف گذاری که انجام داده راه اندازی 50 هزار واحد اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: در زمینه توسعه صنایع تبدیلی هر شهر را به عنوان قطب یک نوع محصول معرفی خواهیم کرد که برای اجرای آن تفاهم نامه‌هایی نیز با دستگاه‌های مختلف امضا شده است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه بسیج سازندگی تاکنون توانسته 24 هزار نفر را از نعمت سواد برخوردار سازد، تاکید کرد: سال گذشته با راه اندازی مشاغل کوچک و زودبازده چهار هزار شغل ایجاد کردیم و این هم با سرمایه‌های شخصی افراد صورت گرفته است، به عبارت دیگر با مشاوره‌های بسیج این تعداد شغل ایجاد شده است.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار