نویسنده حوزه دفاع مقدس:

اگر به سیره شهدا عمل کنیم زندگی معنای دیگری پیدا می‌کند

حسین فاطمی نیا نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس دریایی از معارف خوبی‌ها، رازها و رمزها است و اگر به سیره شهدا توجه و عمل شود زندگی برای مردم طوری دیگری معنا پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۳۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ - 09May 2017
حسین فاطمی‌نیا نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان اظهار داشت: من در سال 1350 در یکی از مناطق عشایر «رابر» به دنیا آمدم. دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه عشایری به پایان رساندم و دوره راهنمایی را نیز در مدرسه «بلال حبشی» روستای «گنجان» سپری کردم و در سال 1365 به جبهه اعزام و در حال حاضر به عنوان نویسنده دفاع مقدس فعالیت می‌کنم.

وی با بیان نحوه اعزام خود به جبهه گفت: در سال 1365 با اصرار و تلاش بسیار توانستم مسئولین بسیج را راضی کنم تا با اعزام من موافقت کند.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: تا پایان جنگ در واحد تخریب لشکر 41 ثارالله خدمت کردم و زمانی که یاد آن دوران می‌افتم به آن افتخار می‌کنم.

 این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: به کار نویسندگی علاقه زیادی دارم و گاهی در نشریات مطالبی  می‌نویسم و از سال 1381 به صورت جدی کاری نویسندگی را دنبال کردم.

فاطمی‌نیا ازعلاقه‌اش به کتاب «سرو شکسته» گفت و ادامه داد: خدا را شکر که تاکنون موفق شدم کتاب‌های «سمفونی آهن»، «قباد»، «عیسای حیدری» ، «قطب سوم» ، «خاکریز هزار یک»، «مرثیه سرخ»، «سرو شکسته» و «رمادی کمپ غم» که در حوزه دفاع مقدس است را به چاپ برسانم و از بین این کتاب‌ها، کتاب «سرو شکسته» را خیلی دوست دارم.

به کتاب

وی ادامه داد: «سرو شکسته» مجموعه خاطرات شهدای روستای نمونه کشوری گنجان است که مادران شهدا با خواندن خاطرات فرزندانشان بسیار خوشحال می‌شوند و من بسیار روحیه می‌گیرم.

 به کتاب

وی اظهار داشت: در حال حاضر کتاب «110 شهید ایل لری شمس الدینی» و «خاطرات شهید نبی‌زاده» را در دستورکار دارم و در طرح جمع‌آوری تاریخ شفاهی جنگ استان فعال هستم.

فاطمی‌نیا افزود: با خواندن زندگینامه شهدا متوجه می‌شویم کسانی که شهید شده‌اند با دیگران متفاوت بودند، کارهایی می‌کردند که من و امثال من به آن تن نمی‌دهیم، از چیزهایی گذشتند که ما زمینی‌ها از آن نمی‌توانیم بگذریم، به سختی می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد و اگر ما صادقانه آن‌ها را بیان کنیم جوانان ما راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

کتاب

 

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات بعضی از شهدا گفت: جوانی مثل شهید عیسی حیدری، وقتی با او هم‌کلام می‌شدیم دیگر نمی‌خواستیم او را رها کنیم. مثل آهن‌ربا همه را جذب خود می‌کرد و وقتی جوانان ما این شهید را بشناسند، مطمناً دوست دارند از شهید بیشتر بدانند.

وی افزود: در این دنیای مادی امروز که حوصله‌ها اندک است، هر چه بتوانیم مطالب را کوتاه اما تاثیرگذار در اختیار جوانان قرار دهیم در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس قدمی برداشته‌‌ایم.

فاطمی‌نیا گفت: هشت سال دفاع مقدس دریایی از معارف خوبی‌ها، رازها و رمزها است و اگر به سیره شهدا توجه و عمل شود زندگی برای مردم طوری دیگری معنا پیدا می‌کند.

کتاب 

این نویسنده دفاع مقدس در پایان به شناخت سیره شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت سیره شهدا یعنی حرکت به سوی آرامش که خیلی کم از این پتاسیل‌ها استفاده شده است.

وی اضافه کرد: فارغ از هیاهوها و نگاه‌های جناحی و احساسی به موضوع دفاع مقدس باید نگاه شود و این فرهنگ غنی می‌تواند با محوریت حماسه عاشورا در سایه عنایت رهبر فرزانه انقلاب ضامن بقای ارزش‌های دینی و ملی ما باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها