رحمانی‌فضلی در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود:

حادثه مرزی میرجاوه خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود گفت: حادثه مرزی درمیرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی با توجه به روابط دوستانه ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است.
کد خبر: ۲۳۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ - 08May 2017
حادثه مرزی میر جاوه خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با نثارعلی خان همتای پاکستانی خود گفت: حادثه مرزی درمیرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی با توجه به روابط دوستانه ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است.

رحمانی فضلی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد، ما آمادگی داریم کمیته ویژه امنیتی و کمیته مرزی دو کشور طی نشست های کارشناسی تشکیل و به صورت اجرایی درآید.

وزیر کشور همچنین خواستار توسعه تعاملات اقتصادی و همکاری بازرگانی مرزی خصوصاً بازارچه ریمدان و گفتگو پیرامون آن شد و خاطر نشان کرد: تعاملات اقتصادی در مناطق مرزی می تواند امنیت پایدار در مرز مشترک ایجاد کند. اما حوادثی که در مرز مشترک رخ می دهد پایه های همکاری اقتصادی، بازرگانی و امنیتی را دچار تزلزل می کند.

رحمانی فضلی از همتای پاکستانی خود خواستار دستور اقدامات عاجل و بازدارنده در مرزهای مشترک در موضوعات مختلف از جمله جلوگیری از ورود تروریست ها و اشرار از مرز پاکستان، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مقابله با ورود غیر قانونی اتباع افغانستانی از مرز پاکستان شد.

وزیر کشور همچنین ضمن دعوت از وزیر کشور پاکستان برای سفر به تهران گفت: آمادگی داریم اجلاس همکاری در موضوعات امنیتی- اقتصادی و مرزی را هرچه زودتر برگزارکنیم.

نثارعلی خان وزیر کشور پاکستان نیز در این گفتگو ضمن ابراز تاسف از حادثه مرزی میرجاوه گفت: من به شما اطمینان می دهم بر اساس دستور نخست وزیر در ملاقات اخیر وزیر خارجه ایران علاقه مندیم تمام توافقات انجام شده بین دو کشور را به پیش ببریم و اجلاس دوجانبه را جهت پیگیری لیست مورد توافق در زمینه های همکاری برگزار کنیم. وی همچنین تأکید کرد نخست وزیر پاکستان در دستوری ویژه بنده را موظف به اجرائی کردن توافقات فیمابین کرده است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار