با صدور اطلاعیه‌ای صورت گرفت؛

درخواست مجمع تشخیص از مراجع قضایی برای برخورد با شایعه‌سازان در آستانه انتخابات

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تکذیب انتساب اظهارات خلاف واقع به دبیر مجمع از جعل اخبار و روند شایعه‌سازی جریان‌های معاند در فضای مجازی انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اداره کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای نسبت به جعل اخبار و روند شایعه‌سازی جریان‌های معاند در فضای مجازی انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جریانی معاند، فعالیت خود را در قالب جعل خبر و انتساب اظهارات غیرواقعی به مسؤولان نظام در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش داده است.

این بیانیه تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد عموم این اخبار کذب که با ادبیات و واژگانی مشابه در شبکه‌های اجتماعی و یا پایگاه‌های رسانه‌ای ضدانقلاب منتشر می‌شوند، از ناحیه یک منبع نشر یافته و ممکن است خط این‌گونه خبرسازی‌ها و نشر اکاذیب در آینده نیز ادامه یابد.

«این اخبار غالبا با انتساب اظهارات خلاف واقع به مسؤولان کشور تؤام با نقل قول دروغین از سایت‌ها و خبرگزاری‌های دارای مجوز و در فضای مجازی منتشر می‌شوند، چنان که به تازگی نمونه‌هایی از اظهارات غیرواقعی با انتساب به «آیت‌الله موحدی کرمانی» و «محسن رضایی» منتشر شده است و در آینده نیز ممکن است به نقل از دیگر شخصیت‌های نظام نشر یابد».

در این بیانیه تاکید شده است: با توجه به آنچه ذکر شد، ضمن تکذیب خبری که به نقل از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شرایط کشور در فضای مجازی انعکاس یافته، از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم، منشأ این گونه نقل قول‌های کذب را شناسایی کنند تا مراجع قضایی، شایعه‌سازانی را که در آستانه برگزاری انتخابات، امنیت روانی جامعه را نشانه رفته‌اند، تحت تعقیب قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها