در مراسم رونمایی از پوستر فیلم «ویلایی‌ها» عنوان شد؛

ایل بیگی: «ویلایی ها» یادآور نقش زنان در حماسه دفاع مقدس است/ تابش: فارابی در سه پروژه سینمایی دهه ۶۰ سهیم بود

پوستر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» عصر امروز با حضور عوامل فیلم در موزه آبگینه رونمایی شد.
کد خبر: ۲۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ - 08May 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» اولین ساخته بلند «منیره قیدی»، با حضور کارگردان، «سعید ملکان»، تهیه کننده و «علیرضا تابش»، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، «حبیب ایل بیگی»، معاون ارزش‌یابی و نظارت سازمان سینمایی و «غلام کویتی پور»، خواننده در سالن «عباس کیارستمی» موزه آبگینه برگزار شد.

حبیب ایل بیگی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: تلاش عوامل فیلم ویلایی‌ها باعث خلق اثری شده است که برای شخص من یادآور روزهای خاطره‌انگیزی است.

وی افزود: از اینکه این فیلم در این مقطع تاریخی ساخته می‌شود خدا را شکر می‌کنیم چون بسیاری از اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس در‌حال فراموشی است.

معاون ارزش‌یابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان خاطره‌ای گفت: خواهر من در ایام دفاع مقدس داستانی شبیه به یکی از شخصیت‌های فیلم داشت، همسر او در آن ایام به شهادت رسید و به همین خاطر فیلم برای تداعی کننده خاطره‌های خانوادگی بود.

ایل بیگی عنوان کرد: این فیلم حتما یادآور نقش زنان در مجاهدت‌های دفاع مقدس و بازگو کننده حماسه‌های زنانمان در طول تاریخ به جهان خواهد بود. امیدواریم این فیلم خوب دیده شود و ما قدردان زحماتی که برای کشورمان کشیده شده باشیم.

وی افزود: تولید این‌گونه فیلم‌ها نیاز جامعه و نسل جدید است تا با افتخارات زنان در دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شوند.

قیدی: سختی‌های زیادی را برای تولید « ویلایی ها» تحمل کردیم

«منیریه قیدی» در ادامه این مراسم با بیان اینکه خوشحالم در سالگرد تولید فیلم، پوستر را رونمایی می‌کنیم و در حال اکران هستیم، اظهار داشت: سال گذشته در شرایط سختی تولید فیلم را آغاز کردیم و به همین خاطر از زحمات تیم تولید کننده تشکر می‌کنم.

کارگردان  فیلم «ویلایی‌ها» ادامه داد: پوستر این فیلم را بخاطر همه زحمات به خانم ثریا قاسمی تقدیم می کنم.

ثریا قاسمی: داوران به دور از کلیشه داوری کنند

«ثریا قاسمی» در ادامه این مراسم گفت: طراح، شکل و اندازه این پوستر عالی است و از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم. من یک بار گفته‌ام و ده‌ها بار دیگر می‌گویم پشتیبان تهیه کنندگان باشید چون ما با حضور این عزیزان است که می‌توانیم فیلم بسازیم.

وی گفت: من به نقش اول و دوم فیلم اعتراض دارم. این فیلم یک فیلم متفاوت و غیر‌متعارف و زیبا و به دور از کلیشه‌ها بود. مسئله این فیلم، انتظار زن  ایرانی بود.


این بازیگر سینما گفت:  داوران از کلیشه‌ای جایزه دادن، بیرون بیایید. من در این فیلم نقش بازیگر مکمل نداشتم و جایزه مکمل را قبول ندارم.

کویتی پور: افتخار می‌کنیم ذره ای از خاک کشور را از دست ندادیم

 «غلام کویتی پور» در ادامه گفت: تا ابد مدیون شهدا هستیم. من افتخار دارم که به وسیله داستان‌های شب رادیو که توسط «ثریا قاسمی» اجرا می‌شد تربیت شدم و به دفاع از کشور پرداختم تا حماسه‌ای خلق شود که ذره‌ای از خاک کشورمان را از دست نداده باشیم.

تابش: فارابی در سه پروژه سینمایی مربوط به دهه ۶۰ سهیم بود

«علیرضا تابش» در پایان گفت: سال گذشته سه فیلم مربوط به مسائل دهه شصت تولید شد که فارابی نیز در ۲ پروژه سهیم بود. ویژگی «ویلایی ها» این بود که مسائل مربوط زنان را در دوران دفاع مقدس بازتاب می‌داد و کارگردان فیلم نیز یک زن بود.

وی گفت: تیم این فیلم یک تیم خوب و منسجم بود که امیدواریم خانواده‌های ایرانی ارتباط خوبی با آن برقرار کنند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها