مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

سند راهبردی حمایت از ایثارگران توسط رئیس جمهور ابلاغ شد

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که احترام به خانواده شهدا احترام در برابر خداوند است یادآور شد: مدیران مراقب باشند که نکند مادر، همسر یا فرزند شهید پشت درب بنشینند و به آنها رسیدگی نشود.
کد خبر: ۲۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام پرویز ولی زاده»، مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری عصر امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان در تالار امام رضا(ع) اهواز اظهارداشت: امام خمینی(ره) پس از پایان جنگ در پیامی دغدغه خود را رسیدگی به ایثارگران و شهدا عنوان کردند.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر ادامه داد: امام در این نامه بر توجه ویژه به معیشت ایثارگران تأکید کردند و درباره منزلت ایثارگران فرمودند که وقتی جهادگر در خانه خود نیت جبهه می‌کند و کسی از نیت او خبر ندارد، بخاطر همین نیت خدا آتش جهنم را برای همیشه بر او حرام می‌کند؛ همین حهادگری که نیت جبهه و جهاد کرده، وقتی لباس رزم بپوشد، خدا در مقابلش بهشت را به او وعده می دهد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با طرح این سوال که خداوند چرا انسان را خلق کرد؟ گفت: هدف از آفرینش رساندن انسان به کمال است تا انسان مختار، با اراده، فکر و اندیشه به عالی‌ترین مقام انسانی نائل شود.

حجت الاسلام ولی‌زاده با اشاره به جایگاه شهدا در میان خلیفه الله، ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند وقتی جهادگر به شهادت می‌رسد خدا جانشین شهید در خانه او می‌شود؛ بی‌احترامی به خانه و خانواده شهید باید توجه کرد که خداوند در آن خانه قرار دارد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که احترام به خانواده شهدا احترام در برابر خداوند است، یادآور شد: مدیران مراقب باشند که نکند مادر، همسر یا فرزند شهید پشت درب بنشینند و به آنها رسیدگی نشود.

وی با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید شهدا و ایثارگران را باور دارد، ادامه داد: اعتقاد دولت بنا به فرمایشات امام که دغدغه خود را معیشت ایثاگران دانست، باور ایثارگران و شهدا است؛ پس از رهبرمعظم انقلاب رئیس جمهوری که تمام دوران جنگ را در جبهه بوده نخست آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگری آقای روحانی است.

ولی‌زاده با اشاره به این‌که رئیس جمهور از جنس ایثارگران است و ده‌ها نفر در دامن او به شهادت رسیدند بنابراین شهدا و ایثارگران را باور دارد، یادآور شد: نخستین اقدام رئیس جمهور ابلاغ قانون جامع خدمات ایثارگران بود؛ دومین اقدام دولت در بخش ایثارگران، ابلاغ سند راهبردی به ستاد کل نیروهای مسلح به دستور رئیس جمهور است.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: سومین اقدام دولت در بحث ایثار و ایثارگران، راه اندازی دبیرخانه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت بود؛ رهبری مساله ترویج فرهنگ و ایثار را همیشه مورد تأکید قرار می‌دهند و در کشور این فرهنگ باید نهادینه شود و دولت تلاش کرد که آن را نهادینه کند.

منبع: تسنیم


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار