استقبال «اردوغان» از سند سیاسی جدید «حماس»

رئیس جمهوری ترکیه از سند جدید سیاسی «حماس» که رژیم صهیونیستی آن را بشدت رد کرد، استقبال کرد.
کد خبر: ۲۳۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ - 08May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز در سخنرانی در استانبول، از سند جدید سیاسی حماس استقبال کرد.

اردوغان که در مراسمی به مناسبت همایشی بین‌المللی درباره قدس شریف صحبت می‌کرد گفت: سند جدید جنبش حماس، گامی خوب برای اتحاد حماس با دیگر احزاب و حل مشکل فلسطین است.

اردوغان که روابط گرمی با رژیم صهیونیستی دارد، ادعا کرد که ترکیه تمام تلاش خود را برای حل مشکل فلسطین و برقراری صلح و بازگشت شهر قدس به آغوش ادیان آسمانی به کار می‌گیرد.

امروز بنیامین نتانیاهو که روابط خوبی را ترکیه دارد، سند جدید سیاسی حماس را رد کرد و آن را در سطل زباله انداخت تا مخالفت رژیم صهیونیستی را با این سند جدید نشان دهد.

اردوغان با بیان اینکه «شهر قدس شهر عشق و خوشبختی و شادمانی دانست که جایگاه خاصی در اسلام دارد چرا که اولین قبله مسلمانان است»، تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را رد کرد.

رئیس جمهور ترکیه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو را «اقدام نابخردانه» توصیف کرد و گفت که چنین چیزی باید از دستور کار رئیس جمهور آمریکا خارج شود.

اردوغان همچنین قدس را مسئولیت نه صرفا فلسطینی‌ها بلکه مسئولیت همه مسلمانان دانست و تأکید کرد که «مبارزه مسلمانان همیشه برای حمایت از مکه مکرمه، مدینه منوره و شهر قدس شریف بوده است».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار